پیام‌رسان داخلی کانون پرورش فکری راه‌اندازی شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی یک پیام‌رسان داخلی فضایی را برای تبادل اطلاعات رسمی و سازمانی بین کارکنان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری خود ایجاد کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه نرم‌افزاری کاربردی تلاش می‌کند در یک سطح، ارتباطات درون سازمانی کارکنان و مدیران کانون را با یک‌دیگر سرعت بخشیده، سامان‌دهی کند و گسترش دهد و در سطحی دیگر فضایی برای ارتباط اعضای کودک ونوجوان مراکز کانون با یک‌دیگر و مربیان کانون فراهم کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون در این زمینه گفت: مخاطب اصلی این پیام‌رسان در گام اول تمامی کارکنان و مربیان کانون شامل نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی، پاره‌وقت و شرکتی هستند که شماره شناسه اداری آنان به‌صورت خودکار در این سامانه ثبت‌شده است و تا زمان خروج از کانون یا بازنشستگی می‌توانند از خدمات و اطلاعات ارایه شده در این اپلیکیشن استفاده کنند.

سجاد رشیدی‌پور گروه دوم مخاطبان این پیام‌رسان را اعضای کودک و نوجوان کانون عنوان کرد و گفت آن‌ها نیز شامل دو گروه می‌شوند که یک گروه اعضای ثابت مراکز کانون هستند که از زمان آغاز ثبت‌نام در کانون تا پایان عضویت، مشخصات هویتی آن‌ها در برنامه وجود دارد و گروه دوم ثبت‌نام‌کنندگان کارگاه‌های آموزشی‌اند که به صورت اختصاصی برای آن‌ها در هر فصل گروه‌هایی در این اپلیکیشن، ویژه آموزش ایجاد می‌شود.

او دلیل و ضرورت راه‌اندازی این برنامه کاربردی را جایگزین‌کردن برنامه‌ای داخلی به‌جای پیام‌رسان‌های خارجی در ارتباطات سازمانی، جلوگیری از اختلالات دوسویه یا چند سویه، ایجاد امنیت در اطلاعات و داده‌ها با توجه به قرار گرفتن اطلاعات بر روی سرورهای داخلی کانون و در نهایت فراهم شدن امکان توسعه و تغییر نرم‌افزار بر اساس امکانات و نیازهای کانون عنوان کرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون با بیان این‌که این برنامه طی چند ماه گذشته به صورت آزمایشی در دو استان مازندران و هرمزگان مورد استفاده قرار گرفته و برخی مشکلات و کمبودهای آن رفع شده است درباره‌ی امکانات این برنامه توضیح داد: پیام‌رسان کانون دارای امکاناتی مانند تبادل پیام‌های شخصی دو طرفه و گروهی، ساخت اتاق گفت‌وگو، ساخت کانال، امکان ساخت ربات برای استفاده‌های مشخص و تعریف شده، برقراری چت‌های تصویری و ویدئو کنفرانس، ارسال پیام به صورت متن، صوت و تصویر، انتشار ویدئو، ارایه دسترسی به کاربران بر اساس سلسله مراتب اداری، مدیریت کاربران و دادن نقش‌های مختلف به آن‌ها و برچسب‌گذاری و جست‌وجو در پیام‌هاست.

رشیدی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر کارکنان کانون وقتی با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور تعیین‌شده وارد برنامه می‌شوند دو اتاق گفت‌وگوی عمومی و یک کانال اخبار کانون برای آن‌ها قابل مشاهده است اما در این مرحله هنوز امکان گفت‌وگوی دوطرفه و شخصی فعال نشده و به مرور، هم اعضای کانون اضافه خواهند شد هم بسته به نیازهای مراکز فرهنگی‌هنری، انجمن‌های تخصصی، اداره‌های کل ستادی و استانی و گروه‌های کاری مختلف، می‌توانیم کانال و گروه‌های مشخصی برای هر فرد ایجاد کنیم ضمن این که این نرم‌افزار مبتنی بر شماره تماس فرد نیست و هیچ شماره تلفنی در اطلاعات شخصی کاربر به نمایش گذاشته نمی‌شود.

وی کاربرد دیگر این برنامه را ایجاد فضا برای بیان و ارایه پیشنهاها، انتقادها و شکایت‌ها در فضای عمومی گروه یا به صورت اختصاصی و مستقیم برای واحدها و مدیران، حتی مدیران ارشد سازمان و مدیرعامل بیان کرد و گفت از این راه این پیام‌ها با سرعت بیشتری به صورت مشخص در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد و آن‌ها نیز اقدام به پاسخ‌گویی رسمی به این پیام‌ها خواهند کرد.

رشیدی‌پور همچنین گفت: در حال حاضر گروه‌های ویژه مراکز کانون هم با استفاده از اطلاعات کاربری اعضا و مسئولان و مربیان مراکز ایجاد شده است که هریک از مربیان کانون می‌توانند به گروه‌های کاری مرکز خود دسترسی داشته باشند و پس از این نیز گروه‌ها و اتاق‌هایی بر اساس نیازهای آنان راه‌اندازی خواهد شد.

او همچنین امکان گزارش‌گیری از فعالیت‌ها، آموزش‌ها و پیام‌ها را برای مسئولان و کارشناسان کانون یکی از ویژگی‌های برجسته این پیام‌رسان عنوان کرد که می‌تواند در طراحی و برنامه‌ریزی‌های آینده فعالیت‌ها به کانون کمک کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون در پایان تاکید کرد که این پیام‌رسان برنامه کاربردی جامع کانون نیست که همه فعالیت‌های ما را برای مخاطبان تحت پوشش قرار دهد بلکه محور اصلی آن، پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی و ابزاری است که باید در کنار دیگر ابزارها مانند سایت‌ها و رسانه‌ها و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کند.

یادآوری می‌شود صفحه ورود به این برنامه برای کاربران وب و گوشی‌های دارای نرم‌افزار ios در نشانی web.kpf.ir قابل دسترسی است و دارندگان گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند این برنامه را از طریق نشانی kpf.ir/app ذخیره‌سازی و نصب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =