انعقاد تفاهم‌نامه‌ی هم‌کاری کانون پرورش فکری با استانداری سمنان

تفاهم‌نامه‌ی هم‌کاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان منعقد شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ به‌منظور گسترش هم‌کاری و هم‌افزایی به‌ویژه در زمینه‌های اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ی هم‌کاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان منعقد شد.

 امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اظهار داشت: با توجه به شرایط دوران کرونا و کاهش ارتباط اجتماعی کودکان و نوجوانان این تفاهم‌نامه به‌منظور تحرک‌بخشی و انسجام فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی حساس کودک منعقد و مقرر شد تا برنامه‌های فرهنگی و ‌اجتماعی سال ۱۴۰۰ با رویکرد تقویت روابط کودکان با هم‌کاری دستگاه‌ها و در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی تدوین شود.

وی در ادامه تأکید کرد: شناسنامه‌ی سلامت اجتماعی، روحی، جسمی و معنوی ویژه کودکان کم‌برخوردار تحت پوشش کانون برای مداخله‌ی بهنگام تهیه شود.

بینایی با بیان این‌که با هم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در زمینه‌ی نشاط کودکان برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شود، گفت: در زمینه‌ی استعدادیابی کودکان تحت پوشش در حوزه‌ی فنی و مهارتی اقدامات لازم به‌عمل آید و برای جلب مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه به‌منظور توانمندسازی کودکان کم‌برخوردار در حوزه‌های مختلف مساعدت لازم صورت گیرد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان نیز ضمن قدردانی از نگاه و حمایت اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار داشت: توجه مقامات استانی و برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند می‌تواند تأثیر این نهاد فرهنگی را با پرورش نسلی آگاه، توانمند، خلاق و نوآور در زمینه‌ی حقوق شهروندی و مهارت‌های زندگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش آشکار سازد.

گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه پیرو دیدار مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مدیرکل کانون استان سمنان در روز شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ منعقد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =