کد خبر: 304821
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
طنز تیغ تیز و ظریفی است؛ که به دنبال بهبود شرایط است

نشست‌ ویژه اعضا در دومین مهرواره منطقه‌ای ادبی طنز خلیج فارس با حضور حسین تولایی در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در حاشیه‌ی مهرواره منطقه‌ای ادبی طنز خلیج فارس، که در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ نشست تخصصی مجازی با عنوان شگردهای طنز با حضور حسین تولایی شاعر کودک و نوجوان برگزار شد.

این شاعر سپیدسرا ابتدا در مورد ماهیت طنز با اعضا گفتگو کرد و سپس شگردهای طنزنویسی به صورت تمرین نویسی با اعضای حاضر در نشست انجام شد.

تولایی در این مهرواره که اعضای استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان حضور داشتند گفت: برای نوشتن طنز، مهم‌تر از خواندن تئوری‌ها، خوانش آثار دیگران است.  

وی در ادامه گفت: هر کلمه ظرفیتی دارد و شاعر باید از ظرفیت آن استفاده کند.

بر اساس این گزارش تولایی که جایزه مرغک سیمین سال ۱۳۹۹ را در کارنامه خود دارد به مواردی از قبیل؛ سوژه یابی، کلمه سازی، ترکیب سازی و اغراق در طنزنویسی اشاره کرد و در ادامه به معرفی آثار شاعران طنزپردازی همچون  فاضل ترکمن پرداخت.

این طنزپرداز مطرح کشوری با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای طنز اجتناب از مستقیم‌گویی افزود: اگر طنز را به مثابه تیغ جراحی در نظر بگیریم؛ طنز  تیغ تیز و ظریفی است که به دنبال بهبود شرایط است و یکی از شگردهای مهم آن اغراق نمایی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =