گرامی داشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) وقیام 15خرداد در کانون لرستان

به مناسبت سالروز رحلت جانگدازبنیانگذارجمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) وقیام خونین 15 خرداد، مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان، برنامه های مختلفی را اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان، به مناسبت رحلت رهبرکبیرانقلاب حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد، مراکز فرهنگی و هنری کانون سراسر استان لرستان برنامه های مختلفی را اجرا می کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان لرستان ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران گفت: امروز سیزدهم خرداد کارکنان و مربیان کانون استان در مراسمی که به مناسبت سالروز عروج ملکوتی رهبرکبیر انقلاب امام خمینی( ره) درمصلی الغدیرخرم آباد با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه خرم آباد، مردم ولایتمداربرگزار شد شرکت کردند ویاد وخاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب و قیام 15 خرداد را گرامی داشتند.
وی اضافه کرد: مربیان کانون لرستان نیزمتناسب با این ایام در فضای مجازی شخصیت واندیشه های امام(ره) و کتاب های ایشان را برای اعضای کودک ونوجوان معرفی می کنند.
محمد جواد محمدی افزود: مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری در قالب های فرهنگی فعالیت های ساخت نشریه دیواری با رویکرد معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و آثار امام(ره) و قیام 15 خرداد را اجرا کردند و تصاویر این نشریه ها در فضای مجازی منتشر شد.
 محمدی عنوان داشت: در بخش هنری نقاشی و خوشنویسی از اشعار امام(ره) و در بخش ادبی نیز اعضای و مربیان شعرخوانی اشعار امام(ره)، و دلنوشته های خود را با موضوع رحلت حضرت امام خمینی (ره) وقیام خونین 15 خردادماه ارائه دادند که آثار برتر در فضای مجازی از سوی روابط عمومی منتشر شدند.

محمدجوادمحمدی بیان داشت: در کارگاه های عمومی مراکزکانون در سراسر استان لرستان، مربیان شخصیت امام خمینی(ره) و آثار امام(ره) و قیام 15 خرداد را معرفی کردند و به سوالت اعضا پاسخ دادند.
وی بیان داشت: در مرکز شماره یک خرم آباد نیز برنامه هایی مانند نوحه سرایی توسط عضو نوجوان، پخش کلیپ، شعر خوانی، معرفی آثار امام(ره) به صورت مجازی برگزار شد همچنین مربیان و اعضای مراکز در همه شهرستان ها در مراسم هایی که درمصلی ها برگزار شد شرکت کردند.

 

نمونه ای از آثار اعضای کانون لرستان در سوگ امام خمینی(ره):
 
وقتی تو رفتی ما نبودیم
پیر جماران را ندیدیم
ما از زبان سرخ تاریخ
اما صدایت را شنیدیم
تو آمدی و عشق آمد
بر جان سرد خاک تابید
وقتیکه رفتی لاله پژمرد
غم آمد و یک باغ خشکید
در روحمان، عشق تو باشد
در قلبمان یاد تو جاریست
ای آفتاب مهربانی،
خرداد  ماه سوگواریست
 
حدیث جودکی عضوادبی مرکز دورود

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =