انتشار پژوهشی در حوزه ادبیات نوجوان ایران  در یک نشریه اسکاتلندی

مقاله‌ی «هویت زنانه مدرن ایرانی در هستیِ فرهاد حسن‌زاده» درباره طرح رمان نوجوان امروز کانون در چهاردهمین شماره نشریه مطالعات بین‌المللی ادبیات کودکان دانشگاه ادینبرو اسکاتلند چاپ شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مقاله به‌قلم امیرعلی نجومیان نویسنده، نظریه‌پرداز و مترجم و دانشیار ادبیات انگلیسی و نظریه ادبی دانشگاه شهید بهشتی و فاطمه قانع دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به رشته‌ی تحریر درآمده است.

بر اساس این خبر دوره چهاردهم نشریه مطالعات بین‌المللی ادبیات کودکان به عنوان یکی از معتبرترین مجله‌های مربوط به مطالعات ادبیات کودک در سطح بین‌المللی، بر نظریات فرهنگی و ادبی و مطالعه ادبیات کودک به عنوان ادبیاتی جهانی تمرکز دارد.
در همین حال در این مقاله پژوهشی که خرداد ۱۴۰۰ (ژوئن ۲۰۲۱) منتشر شده است فرهاد حسن‌زاده نویسنده رمان نوجوان «هستی» به عنوان یک نویسنده ایرانی موفق و طرح «رمان نوجوان امروز» کانون به عنوان یک حرکت فرهنگی در فضای ادبیات کودک و نوجوان ایران معرفی شد.

هم‌چنین در  مقاله‌ی «هویت زنانه مدرن ایرانی در هستیِ فرهاد حسن‌زاده» به طرح «رمان نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان طرحی برای جبران کمبود ادبیات تألیفی برای کودکان و نوجوانان در ایران پرداخته شده و از این جهت که شخصیت محوری هفت رمان در این مجموعه دختران نوجوان هستند، حایز اهمیت دانسته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =