آماده‌سازی و اهدای ۲هزار  بسته‌ی فرهنگی برای کودکان مناطق کم‌برخوردار

همزمان با عید غدیر خم و در «طرح مومنانه‌ی لبخند غدیر» ۲هزار بسته‌ی فرهنگی شامل کیف و کفش، نوشت‌افزار و محصولات بهداشتی ویژه‌ی دانش‌آموزان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور توزیع در مناطق کم‌برخوردار آماده و اهدا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، در مراسمی که صبح شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ در محل مجتمع این مجموعه با حضور مدیرعامل، مدیر دفتر مرکزی حراست و جمعی از معاونان کانون برگزار شد، ۲هزار بسته‌ی فرهنگی از سوی بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمک خیران، آماده‌سازی و برای توزیع در مناطق کم‌برخوردار کشور بسته‌بندی و ارسال شد.
فرمانده‌ی بسیح و مدیردفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری درباره‌ی این طرح گفت: درادامه‌ی سلسله ‌اقدام‌های مومنانه‌ی «پویش جهادی مهرباران کانون» با مشارکت نیکوکاران تعداد ۲هزار بسته‌ی فرهنگی شامل کیف، کفش، محصولات بهداشتی و ضد عفونی برای رعایت شرایط بهداشتی و مبارزه با شیوع بیماری کرونا، دفاتر و نوشت‌افزار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر لوازم کمک آموزشی  برای محرومیت‌زدایی تحصیلی و فرهنگی کودکان مناطق کم‌برخوردار با همت بسیجیان کانونی تهیه و بسته‌بندی شد و به‌زودی در مناطق هدف برای کمک به عدالت آموزشی و ارتقای سطح فرهنگی کودکان این مناطق، توزیع می‌شود.


به گفته‌ی قاسم تنها، این طرح پیرو منویات مقام معظم رهبری و ابلاغ مدیرعامل کانون در سال‌روز عید غدیر با همیاری مدیران و کارکنان در قالب فعالیت‌های بسیج برگزار شد.
«تنها» درباره‌ی پویش جهادی مهرباران کانون گفت: در بسیج کانون پرورش فکری، این پویش جهادی را با هدف محرومیت‌زدایی فرهنگی و تحصیلی کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار طراحی و ایجاد کردیم و به مناسبت‌های مختلف مثل اوایل مهر، در ایام نوروز و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی، فعالیت‌های این‌چنینی را انجام می‌دهیم که با مشارکت خیران و نیکوکاران همراه بوده است.
صبح روز شنبه مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون نیز از گردآوری و آماده‌سازی این بسته‌ها در جمع همکاران بسیج کانون بازدید کرد و در سخنانی درباره‌ی این طرح توضیح داد: این اتفاق، یک طرح نمادین است؛ به دنبال آن هستیم تا سایر خیران، هم کسانی که در زمینه‌ی مسایل فرهنگی فعال هستند و هم خیرانی که در مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند، بتوانند وارد این مجموعه و این فضا بشوند. چراکه ساختن یک بنا، حتما کاری ارزشمند است، اما کودکان و نوجوانانی که در آن بنا درحال آموزش‌دیدن هستند، و این بسته‌ها خوراک آن‌هاست، به این نوع ملزومات نیاز دارند.


وی اظهار امیدواری کرد که این کار در استان‌ها نیز از سوی ادارات کل کانون دنبال شود و خیران و افراد و ارگان‌ها نیز با کانون در این فعالیت فرهنگی همراه شوند.
علی‌اکبرزاده در این زمینه گفت: این‌روزها نذر فرهنگی در جامعه‌ی ما در حال رواج است و خیلی از خیران و نذرکننده‌ها را می‌بینیم که با اسباب و وسایل فرهنگی، نذرشان را ادا می‌کنند و این بسیار ارزشمند است.
در بسته‌های اهدایی کانون، علاوه بر کیف و کفش، لوازم‌التحریر و همچنین دفتر و کتاب‌های تولیدشده در کانون، ماسک، الکل، خمیردندان و مسواک، دستمال کاغذی، جعبه‌ی غذا، قمقمه‌ی آب، و... نیز گردآوری شده بود که به‌زودی به دست بچه‌های مناطق مختلف کشور می‌رسد.
علی‌اکبرزاده در جمع خبرنگاران همچنین به فعالیت‌های دیگر مجموعه‌ی کانون اشاره کرد و توضیح داد: با شیوع کرونا، به اجبار فعالیت‌های حضوری متوقف شد و کانون مجازی را تشکیل دادیم، مراکز کانون زبان هم به این سمت رفتند، که البته موفق هم بودیم. به قدری که قصد داریم در ایام پساکرونا هم از این آموزش‌های مجازی در ساختار کاری کانون استفاده بکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =