«بافت‌وسایه‌ها» مهم‌ترین شاخصه‌ی عکس‌های سیاه‌وسفید

حذف رنگ و باقی‌ماندن بافت‌وسایه‌ها، بسترساز تمرکز مخاطب ‌برموضوع تصویر است و این امر عامل اصلی استقبال از ثبت و ارایه‌ی عکس‌های سیاه و سفید محسوب‌می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، میهمان انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری استان گیلان با بیان این مطلب افزود: دلایل بسیاری برای علاقه‌مندی به عکاسی سیاه و سفید وجوددارد و گستره‌ی علاقه‌مندان و امکان ورود عکاسان مختلف به این عرصه‌، از دیگر علت‌ها به‌شمارمی‌رود.

معصومه‌آقایی که در بستر فضای مجازی با کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن عکاسان کانون گیلان سخن‌می‌گفت، توضیح‌داد: برای یک عکاس حرفه‌ای مهم است فایل‌های رنگی را به درستی و با بالاترین دقت به یک عکس سیاه و سفیدِ دارای بافت و سایه‌های مخاطب‌پسند تبدیل‌کند.

این کارشناس ارشد عکاسی  در ادامه به ارایه‌ی راهکارهایی جهت ثبت عکس‌های سیاه و سفید پرداخت و ضمن معرفی نرم‌افزارهای مناسب برای تغییر رنگ‌بندی تصاویر گفت: برای بهره‌گیری از این نرم‌افزارها نیازمند آگاهی از اولویت‌ها و چگونگی ‌تبدیل تصاویر رنگی به سیاه و سفید ‌هستیم.

اشاره به موضوع‌های مناسب این گونه عکاسی، نقش عکس‌های سیاه و سفید در تشویق و ترغیب عکاسان برای دقت بیش‌تر در محیط پیرامون و هم‌چنین، آموزش شیوه‌های مناسب برای دست‌یابی به تصاویر عمیق و زیبا، از دیگر موضوع‌هایی بود که در دستورکار این مدرس و مترجم کتاب‌های عکاسی قرارداشت.

برپایه این گزارش، پایان‌بخش نوزدهمین نشست مجازی اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طرح پرسش از سوی حاضران و پاسخ‌گویی میهمان برنامه‌بود.

گفتنی‌است، این انجمن با هدف بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران، فرصت‌سازی برای اعضای علاقه‌مند و تشویق آنان برای حضور موثر در این عرصه عکاسی برگزارمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =