تاکید مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان بر ارایه‌ی برنامه‌های هوشمندانه برای هفته ملی کودک

معصومه هادی: هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا با ارایه‌ی برنامه‌های هوشمندانه و پویا پاسخ مناسبی به بخشی از نیازهای کودکان در ایام خانه‌نشینی ارایه کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست شورای فرهنگی کانون استان با دستور جلسه‌ی برنامه‌های هفته ملی کودک برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این جلسه با اشاره به محدودیت‌های کودکان در پی همه‌گیری بیماری کرونا گفت: شرایطی که در سال‌های اخیر برای مردم جهان پیش آمده، آسیب‌هایی نیز به کودکان وارد کرده که ترمیم آن نیاز به تلاش همه‌جانبه‌ی مسئولان و خانواده‌ها دارد.

معصومه هادی سودمندی و نشاط‌آور بودن را دو اصل ضروری برنامه‌ها برای اجرا در هفته‌ی ملی کودک عنوان کرد و افزود: کودکانی که مدت‌ها در خانه مانده‌اند و از سوی دیگر فضای مجازی بخش زیادی از وقت آنان را پر کرده است نیازمند برنامه‌های هوشمندانه و دقیقی هستند تا علاوه بر پویایی و نشاط، به این باور برسند که بزرگ‌ترها به حقوق آنان توجه دارند.

وی سپس همکاری و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها در حوزه‌ی کودک را یکی از ضرورت‌های اجرای برنامه‌های موثر دانست و خواهان فراهم‌شدن شرایطی برای استفاده از این ظرفیت شد.

هادی هم‌چنین با بیان این نکته که روز ملی کودک مصادف با آغاز ماه ربیع‌الاول است، این تقارن را فرصت مناسبی برای اجرای فعالیت‌های خلاقانه در حوزه شخصیت‌شناسی پیامبر مهربانی و اسوه‌ی حسنه‌ی انسان‌ها معرفی کرد و از همکاران خواست در ارایه‌ی برنامه‌ها به این مهم توجه کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان گفت: توجه به عنصر «کیفیت» در انجام فعالیت‌های این هفته باعث می‌شود به اهداف خود برای توجه مسئولان و خانواده‌ها برسیم و از سوی دیگر توان‌مندی‌های کانون دیده شود و این ارتباط مستقیم با توانایی مربیان ما در مراکز فرهنگی‌هنری دارد.

توجه به توانایی‌های کانون زبان، مشارکت جدی کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌ها، ارایه‌ی برنامه‌های شاخص فرهنگی، هنری، ادبی و علمی دیگر مواردی بود که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر آن تاکید کرد.

گفتنی است برنامه‌های هفته ملی کودک در سال جاری نیز با توجه به رعایت شیوه‎نامه‌های بهداشتی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =