تبدیل وضعیت استخدامی خانواده‌های ایثارگران در کانون

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تبدیل وضعیت استخدامی خانواده‌های ایثارگران در کانون خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هادی یوسف‌زاده با این اعلام این خبر افزود: اقدام‌هایی برای نحوه اجرای بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به تازگی صورت گرفته است.
او در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران (خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شهید و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر ٢۵درصد و آزادگان کمتر از یک سال اسارت) که در زمان تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در یکی از حالت‌های غیررسمی(آزمایشی، پیمانی، قرارداد انجام کارمعین، مشاغل کارگری و شرکتی تمام وقت) بودند، اعلام شد.
یوسف‌زاده یادآور شد: تعداد افراد مشمول در مجموع ۴۵۱ نفر (۲۶۹ نفر شاغل در مشاغل کارشناسی و ۱۸۲ نفر در مشاغل کارگری) هستند که از این تعداد ۳۹۸ نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ۵۳ نفر در کانون زبان ایران شاغل‌اند.
معاون توسعه مدیریت منابع کانون همچنین گفت: به‌دنبال برگزاری جلسه‌هایی با مدیران سازمان برنامه و بودجه مقرر شد پس از تامین اعتبارهای لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه امکان صدور احکام جدید برای ۱۱۲ نفر از همکاران فراهم شود.
وی اضافه کرد: اقدام‌های لازم برای گرفتن تاییدیه گزینش، تکمیل فرم شغل و شاغل و... از طریق حوزه ستاد و اداره‌های کل استانی به منظور ثبت در سامانه کارمند ایران صورت گرفته است و همچنین مکاتبه‌هایی برای گرفتن تاییدیه تامین اعتبار با سازمان برنامه و بودجه انجام شده که به محض گرفتن نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
یوسف‌زاده تصریح کرد: اطلاعات ۱۳۰ نفر از مشمولان در سامانه ثبت و در حال پیگیری است که از این تعداد برای ۱۸ نفر از همکاران حکم استخدام رسمی (استان‌های اردبیل، قزوین، یزد و گلستان هر کدام یک نفر، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی هر استان دو نفر، کهگیلویه و بویراحمد سه نفر و سمنان ۵ نفر) صادر شده است.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه اضافه کرد: پست‌های موجود پیشنهادی در مکاتبه‌ای با سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده تا به محض گرفتن تاییدیه‌های لازم شرایط تبدیل وضعیت ۳۲۱ نفر از این همکاران نیز انجام شود.
یوسف‌زاده در پایان سخنانش گفت: با توجه به این‌که رعایت شرایط احراز از نظر مدرک تحصیلی در مشاغل تخصصی ضروری است و تعداد ۳۲۱ نفر از مشمولان فاقد شرایط احراز هستند به منظور رفع مشکل آنان، جلسه‌ها و رایزنی‌های کارشناسی با مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور نیز انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =