کودکان با بازی‌های خلاقانه و نشاط‌بخش کودکانه آشناشدند

ویژه‌برنامه‌های نخستین روز از هفته ملی کودک کانون گیلان رنگ‌ نشاط و خلاقیت ‌گرفت و طی آن کودکان با بازی‌های بومی‌-‌محلی استان و سرگرمی‌های سازنده تولیدی این نهاد آشناشدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، در اولین روز از هفته ملی کودک (کودک، صلح، بازی و نشاط) فعالیت‌های کانون پروش فکری رنگ خلاقیت به‌خود گرفت و طی یک نشست مجازی، آینده‌سازان ایران اسلامی با بازی‌های بومی‌محلی گیلان و هم‌چنین، سرگرمی‌های سازنده و فکری تولیدی کانون آشناشدند.

این کارگاه برخط با هدف تشویق کودکان به انجام بازی‌های محلی، ارایه‌ی راه‌کارهای مناسب برای ساخت و برنامه‌ریزی بازی‌های ساده، جذاب و کم‌هزینه و بر بسترفضای مجازی صورت‌گرفت و طی آن مربی‌فرهنگی کانون پرورش فکری مجتمع‌رشت به طرح مطالبی مفید و کاربردی در این زمینه این پرداخت.

هنگامه ناصحی صحبت‌های خود در این برنامه را با اشاره به اهمیت بازی‌، به‌ویژه در زندگی‌ماشینی و مجازی امروز آغازکرد و خلاقیت‌ورزی و آشنایی با دست‌سازها و بازی‌های بومی‌محلی را بستری برای اجرای فعالیت‌های هدف‌مند و بانشاط درفضاهای باز و محیط‌های بسته عنوان‌کرد.

او در همین‌حال، ویژگی‌های فرهنگی، اقلیمی و ابزار در دسترس را در شکل‌گیری بازی‌های مختلف یادآورشد و افزود: ایجاد نشاط و سرگرمی، هم‌گرایی و انجام کارهای گروهی و درعین‌حال، نمایاندن فرهنگ بومی‌ هرمنطقه، شاخصه‌ی این بازی‌ها به‌شمارمی‌رود.

برپایه این گزارش، آشناسازی مخاطبان با بازی‌های محلی طناب‌کشی، ‌یه‌قُل‌دوقُل، آغوزبازی و معرفی سرگرمی‌های تولیدی کانون چون: سازهای چوبی، تلگرام، جورچین و کش‌بازی ازدیگر برنامه‌های مربی کانون در این روز بود که با نمایش فیلم بازی‌های محلی، پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان و آموزش  بازی‌هایی  با ابزار دست‌ساز همراه‌شد.

گفتنی‌است، این کارگاه آموزشی هم‌زمان با روز جهانی کودک و به‌همت مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزارشد.

یادآورمی‌شود، ویژه‌برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان با شعار«حال‌خوش کودکی، رنگ‌خوش زندگی» از ۱۶ مهر ۱۴۰۰ آغازشده و تا ۲۲ ماه جاری ادامه‌خواهدداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =