برگزاری نشست شورای فرهنگی کانون استان خراسان رضوی با حضور مدیرعامل

نشست شورای فرهنگی کانون استان خراسان رضوی با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و اعضای شورای اداری و همکاران مراکز استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این نشست که روز ۱۷ مهر۱۴۰۰ به صورت حضوری ومجازی در مشهد برگزار شد، مهدی علی‌اکبرزاده با اشاره به مسائل و مشکلاتی که کرونا برای همگان به وجود آورده است گفت: تغییر شرایط کاری در کانون تغییر روش‌ها را به‌دنبال داشت که البته این تغییر رویه خواسته یا ناخواسته جهش‌هایی در نظام کاری ما به‌وجود آورد.

مدیرعامل کانون همچنین اظهارامیدواری کرد با کاهش کرونا شاهد بازگشایی مراکز و برگزاری کارگاه‌های حضوری در کنار فعالیتهای مجازی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه زبان بزرگترها صرفا زبان تحکم وامر ونهی است ولی زبان کودکان، زبان ارتباط وآرامش است و با کودکان نمی‌توان با زبان بزرگترها سخن گفت، ادامه داد: ما زمانی امر و نهی می‌کنیم که تربیت درستی انجام ندادیم و هنگامی که تربیت درست نباشد مجبوریم خط و مرز بکشیم ولی اگر تربیت درست باشد کودک در مسیر صحیح قرار می‌گیرد و صرفا سوال‌هایی از ما می‌پرسد و پاسخ می‌دهیم، نه اینکه جلوی کار کودک را بگیریم.

اودر بخشی از سخنانش به سوال‌های همکاران پاسخ داد و با اشاره به مکاتبات و گفت‌وگوهای صورت گرفته در خصوص تبدیل وضعیت  ایثارگران، اظهار امیدواری کرد که  در نیمه دوم سال این اتفاق رقم بخورد.

علی‌اکبرزاده در پایان جلسه به اعتماد خانواده‌ها و زبان‌آموزان به کانون زبان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ترم پاییز تعداد ثبت‌نام کنندگان کانون زبان نسبت به تابستان افزایش داشته.

وی افزود: کانون زبان و کانون پرورش دومجموعه با وظایف مختلف هستند ولی در یک فضا کار می‌کنند و شرایط کاری باید به گونه‌ای باشد که هر دوبخش احساس آرامش کنند و کارها را پیش ببرند.

وی ادامه داد ما درتلاش هستیم موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران برای همکاران کانون زبان هم اتفاق بیفتد و تفاوتی نباید بین همکاران پرورش فکری و کانون زبان وجود داشته باشد.

در ابتدای این نشست ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی ضمن گرامی‌داشت هفته ملی کودک به  ارائه گزارشی در مورد مراکز ثابت و سیار، نیروها وفعالیتهای استان پرداخت.

لازم به یادآوری است در ادامه این نشست اعضای شورای فرهنگی و اداری کانون به بیان دغدغه‌ها و سوال‌های واحدهای مختلف  پرداختند.

در پایان این نشست هم، نشان چشم‌انداز قصه‌گویی از سوی کانون خراسان رضوی به مدیرعامل کانون اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =