وبینار آشنایی مربیان استان با قصه‌گویی طنز

از سوی واحدهای کارشناسی فرهنگی وآموزش و پژوهش استان در دومین روز از هفته ملی کودک وبینار «قصه گویی طنز» با حضورمدیرکل استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، در دومین روز از هفته ملی کودک وبینار «قصه گویی طنز» با حضورمربیان علاقمند به هنر قصه گویی و کارشناسان ستاد برگزار شد.

محدثه فریدی، کارشناس آموزش و پژوهش استان با اعلام این خبر آشنایی همکاران با  قصه گویی طنز و تاثیر گذاری آن برکودکان و نوجوانان وآشنایی  را اهداف این وبینار برشمرد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون درسخنانی ضمن گرامیداشت هفته ملی کودک بر اهمیت بحث طنز و طنز پردازی و جایگاه ظریف آن در ادبیات کودک ونوجوان پرداخت و به نمونه‌هایی از کتاب‌های طنز پر طرفدار کانون اشاره کرد.

ابراهیم زره‌ساز در ادامه، به ویژگی‌ها و برجستگی‌های قصه‌های طنز پرداخت و فواید آن را در حوزه آموزش مسائل تربیتی و اجتماعی  برشمرد.

 وی بر نیاز جامعه به  داشتن روحیه  نشاط و شادی تاکید  و راه اندازی پاتوق‌های طنز را یک راهکار در این خصوص دانست.

در ادامه این  نشست مجازی محمود خرقانی،   مجری برنامه به تشریح روش‌های قصه‌گویی طنزپرداخت و سپس نمونه‌هایی از آثار طنز و حکایات را بیان کرد.

خرقانی به بازنویسی و بازآفرینی در حیطه داستان‌های طنز اشاره کرد و افزود: تقریبا همه دوستداران قصه‌گویی می‌توانند در زمینه طنز فعالیت کنند، به این منظور باید به دنبال نگاه و کشف طنازانه باشند و به مرور زمان میشود که به گروه قصه‌گویان طنز بپیوندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =