گسترش همکاری‌های کانون و استانداری سیستان و بلوچستان در حوزه‌ی کودکان و خانواده

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: برای پرورش کودکان در یک مسیر صحیح نیازمند برنامه‌های بلند مدتی هستیم که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این موقعیت را در اختیار مخاطبان قرار داده است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

معصومه هادی در ابتدای سخنان خود با تبریک هفته ملی کودک گفت: سیستان و بلوچستان، به عنوان جوان‌ترین استان کشور، نیازمند نگاه ویژه‌ای است و خوشبختانه با توجه به رایزنی و پیگیری‌های انجام شده، مسئولان به اهمیت این موضوع پی برده‌اند که این مهم را در سهم فرهنگی استان به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

مدیرکل کانون سپس عنوان کرد: کسانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خدمت می‌کنند، متفکران عاشقی هستند که زمینه‌ی شادی و تحول کودکان را فراهم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: جنس کار در کانون متفاوت است زیرا برای پرورش کودکان در یک مسیر صحیح نیازمند برنامه‌های بلند مدتی هستیم و کانون با بهره‌گیری از نیروهای آموزش دیده و فعالیت‌های هدفمند این موقعیت را در اختیار آنان قرار داده است.

هادی هم‌چنین به اجرای ۶۸۰ برنامه در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان در طول هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها، که به صورت مجازی و حضوری اجرا می‌شود، تلاش کرده‌ایم در حوزه‌ی «برنامه برای کودکان»، پاسخگوی نیازهای مختلف آنان باشیم و در حوزه‌ی «برنامه درباره‌ی کودک»، والدین و مسئولان را نسبت به حقوق کودکان حساس‌تر کنیم.

  مدیرکل کانون هم‌چنین اشاره‌ای به فعالیت‌های همکاران در روستاها و حاشیه شهرها و بازخوردهای مثبت آن از سوی فعالان، مسئولان و خانواده‌ها داشت و افزود: کودکان شاد و آگاه، فردای بهتری خواهند ساخت و توجه به این مهم را در شعار هفته ملی کودک(حال خوش کودکی؛ رنگ خوش زندگی) می‌بینیم.

هادی در پایان ضمن قدردانی از همراهی صادقانه و ارزشمند دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که خالصانه برای پیشبرد و تحقق اهداف کانون، که پرورش کودکان توانمند برای آینده‌ی جامعه است، از آمادگی برای گسترش این همکاری‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد با ورود خیرین به این حوزه بتوان به کودکان و نوجوانان بیشتری خدمت‌رسانی کرد.

در این دیدار هم‌چنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با تبریک هفته ملی کودک گفت: همه‎ی روزها و هفته‌ها باید متعلق به کودکان باشد و این هفته بهانه‎ای است برای یادآوری حقوق کودکان و اهمیت آنان.

زهرا ابراهیمی در ادامه افزود: کانون با توجه به رسالت خود و جذابیت‌های آموزشی که ایجاد می‌کند با تسریع فرایند آموزش و پایدارسازی آن، به مراتب موفق‌تر از دیگر سازمان‌ها عمل می‌کند.

وی سپس با قدردانی از تلاش‌های کانون گفت: همواره تلاش کرده‌ایم در حوزه‌ی کودکان، که حوزه‌ی تخصصی کانون پرورش فکری است، همراه آنان باشیم و در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی هم از مشاوره‌های مدیران کانون بهره‌مند بوده‌ایم.

در پایان مهتاب سارونی، کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی گزارشی از فعالیت‌های کانون در زمینه‌ی برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای فرزندان و والدین ارایه کرد که مقرر شد برای پوشش گسترده‌تر جامعه‌ی هدف همکاری‌های بیشتری صورت بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =