نشست تخصصی چالش تعامل با کودکان در ایام فاصله‌گذاری در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

هم‌زمان با هفته ملی کودک نشست تخصصی چالش تعامل با کودکان در ایام فاصله‌گذاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی چالش تعامل با کودکان در ایام فاصله‌گذاری برگزار شد.

در این نشست مجازی، که به مناسبت هفته ملی کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، مدرس این دوره‌ی آموزشی گفت: برای کار در حوزه‌ی کودک باید کودکان و مسایل پیرامون آنان را به خوبی بشناسیم.

مسعود خنجرخانی در ادامه افزود: به واسطه‌ی تغییرات گسترده‌ای که در جهان و مسایل مربوط به خانواده ایجاد شده، روند تربیتی کودک، با آنچه در گذشته بوده، کاملا متفاوت است.

وی سپس با ورود به موضوع نشست که «چالش تعامل با کودکان در ایام فاصله‌گذاری» بود، گفت: کرونا بسیاری از معادلات و مناسبات زندگی را با چالش ناشناخته‌ای روبه‌رو کرد و در این فضای تازه، کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین گروه، در معرض مشکلات روحی جدی قرار گرفتند.

این مدرس دانشگاه «فهم نشانه‌های استرس» را یکی از مهم‌ترین وظایف پدر و مادر دانست و عنوان کرد: یکی از گام‌های اساسی در دور کردن کودکان از این حالت، شناخت این نشانه‎ها و برنامه‌ریزی برای دور کردن آنان از این وضع ناخوشایند است.

رعایت حریم شخصی موضوع دیگری بود که خنجرخانی از آن به عنوان یکی از پیامدهای مثبت کرونا یاد کرد و گفت: آموزش این موضوع به کودکان به عنوان یک مهارت، که حتی در دوران پس از کرونا هم باید ادامه پیدا کند، می‌تواند به ما در پایدارسازی شرایط کمک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود به جایگزینی فضای مجازی با بسیاری از فعالیت‌های کودکان در دوران همه‌گیری بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: نظارت نامحسوس و سمت و سو دادن به حضور فرزندان در دنیای مجازی، که آنان را از جمع دوستان و فامیل دور کرده است، نه تنها موجب نگرانی نمی‌شود بلکه می‌تواند به واسطه‌ی ارتباط با این گروه‌ها و دیگر برنامه‌های آموزنده، آرامش را هم به دنبال داشته باشد.

بخش پایانی این نشست به پاسخ مدرس به پرسش‌های حاضران اختصاص داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =