نشست صمیمی استاندار سیستان و بلوچستان با اعضا و همکاران کانون پرورش فکری

حسین مدرس خیابانی: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید کانون توجه به استعدادهای درخشان و دانش و دانایی، که ملاک پیشرفت کشورهاست، باشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، به مناسبت هفته ملی کودک نشست صمیمی استاندار با تعدادی از اعضا و همکاران کانون استان برگزار شد.

حسین مدرس خیابانی خطاب به مهمانان کودک حاضر در نشست گفت: دنیای بچگی، دنیای پاکی، زلالی، شور، آرمان‌گرایی و رویاپردازی است که ما به واسطه‌ی مسئولیت‌هایمان این دنیار را گم کرده‌ایم و برای بازگشت به این مسیر به کمک شما نیاز داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان سپس با بیان این نکته که بسیاری از پیشرفت‌ها و اختراعات حاصل رویاپردازی‌های انسان‌هایی است که برای رسیدن به آن تلاش و دنیا را متحول کرده‌اند، ادامه داد: هر چقدر رویاهایتان بزرگ‌تر باشد برای تبدیل آنها به واقعیت تلاش‌تان بیشتر خواهد شد و شما هستید که تحول آینده‌ی جهان در دستان شماست.

مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به خواسته‌های مطرح شده از سوی کودکان حاضر در نشست، جایگاه طرح این سخنان را در شورای اداری استان دانست و خطاب به آنان گفت: صحبت‌های شما باعث ایجاد انگیزه در مسئولان می‌شود و ما با شنیدن این سخنان احساس می‌کنیم باید بیشتر و بیشتر تلاش کنیم.

وی هم‌چنین با عنوان این نکته که تلاش شما، اهمیت خانواده به شما و زحمت‌های مربیان کانون در جایگاه امروز شما کاملا تاثیرگذار بوده، ادامه داد: به تک‌تک شما افتخار می‌کنم و شرمنده‌ی شما هستم که کمبودهایی دارید و به همین خاطر به شما قول می‌دهم برای ایجاد فضایی درخور شما تلاش کنم.

استاندار، که نشست با اعضای کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بهترین جلسه‌ی خود تا امروز می‌دانست، مهمانان خود را قهرمانان استان خواند که ساختن آینده‌ی کشور در گرو پرورش صحیح آنان است و افزود: شما الگوهای مناسبی برای دیگر کودکان استان هستید که می‌توانید مشوق دیگران باشید و در آنان ایجاد انگیزه کنید.

مدرس خیابانی هم‌چنین گفت: کانون پرورش فکری باید کانون توجه به استعدادهای درخشان و دانش و دانایی باشد، زیرا در دنیای امروز ملاک پیشرفت کشورها همین معیارهاست.

استاندار در پایان ضمن تبریک به مربیان کانون برای کار با کودکان گفت: کار با کودک شوق انگیز است و خستگی به دنبال ندارد.

گفتنی است پیش از سخنان مدرس خیابانی، معصومه هادی در سخنان کوتاهی ضمن بیان این نکته که برگزاری نشست با کودکان نشان از اهمیت این حوزه برای استاندار دارد گفت: محور توسعه‌ی هر کشور نیروی انسانی است که یکی از شاخصه‌های اصلی این توسعه میزان توجه آنان به کودکان است.

مدیرکل کانون در ادامه گزارشی از تعداد مراکز فرهنگی‌هنری، پراکندگی آنها و فعالیت‌های کانون ارایه کرد و در ادامه نگاهی به تغییر رویکرد کانون در دوران همه‌گیری بیماری کرونا در انجام فعالیت‌های برخط داشت که، با اجرای برنامه‌های هدفمند، دنیای تازه‌ای را به روی کودکان و نوجوانانی گشود که با این فضا بیگانه نبودند.

در ادامه دو عضو هنرمند کانون، ایلیا خراشادی‌زاده و شادن عبدی، که برگزیده‌ی استانی و کشوری بودند با نام بردن از کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل، بدون سرپناه و نیازمند مراقبت‌های پزشکی گفتند: هر چند بسیاری از کودکان هم امکانات خوبی دارند ولی ما این رفاه را برای همه‌ی کودکان می‌خواهیم.

این دو عضو کودک سپس از مدرس خیابانی درخواست کردند با افزایش و تجهیز کتابخانه‌های کانون، بهتر کردن فضای مدرسه‌ها، افزایش بیمارستان‌ها و سالن‌های ورزشی به کودکان این امکان را بدهند تا کارهایی را انجام دهند که حال آنان را خوب می‌کند.

آنان در پایان افزودند: در برنامه‌ریزی‌ها بیشتر به ما توجه کنید و برای پیشرفت ما فرصتی را فراهم کنید تا ما با تلاش خودمان به آنچه می‌خواهیم برسیم.

نگار مظاهر، عضو برگزیده‌ی کانون و زبان‌آموز کانون زبان ایران در زاهدان، سخنران بعدی این نشست بود که از استاندار به سبب ارج نهادن به کودکان قدردانی کرد.

نگار در بخشی از سخنان خود، که با زبان انگلیسی بیان می‌کرد، ضمن ابراز خوشحالی از اینکه امکان استفاده از کانون زبان ایران را دارد از استاندار، به عنوان مدیر ارشد استان، خواست برای اینکه کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند تمهیداتی را فراهم کند زیرا آموختن زبان جدید می‌تواند دنیای تازه‌ای را برای انسان به ارمغان بیاورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز که در این جلسه حضور داشت در سخنان کوتاهی سه ماموریت اصلی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان را این‌گونه برشمرد: آموزش مهارت‌های علمی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی سه ماموریتی است که ما برای آماده کردن دانش‌آموزان برای زندگی آینده داریم.

حمیدرضا رخشانی در پایان گزارشی از میزان تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان استان ارایه داد که در آن به واکسیناسیون 70 درصدی دانش‌آموزان اشاره کرد.

در پایان این نشست استاندار از سیده حلما حیدری، عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع که نشان برنز مسابقه‌ی بین‌المللی «دست‌های پاک؛ نجات‌بخش زندگی» را کسب کرده بود و دیگر اعضای کانون حاضر در نشست با اهدای لوح و جایزه تقدیر کرد.

گفتنی است از سوی اعضای کانون استان نیز کارت عضویت افتخاری کانون و تعدادی از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استاندار اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =