افتتاح کانکس امید کانون در حاشیه شهر یزد

به مناسبت هفته ملی کودک کانکس پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه صدرآباد یزد با حضور مسوولان و مردم افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کانکس کانون در مدرسه بهادری واقع در منطقه صدرآباد یزد با حضورسید محمدرستگاری فرماندار یزد، عزیزیان مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، فخرالسادات خامسی عضو شورای شهر یزد، اعظم کاظمی مدیرکل امور بانوان، مهندس اشرف معاون نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و عالیه قوامی سرپرست کانون پرورش فکری استان و جمعی دیگر از مسوولان افتتاح شد.
در این مراسم، سرپرست کانون استان یزد گزارشی از روند خرید و استقرار کانکس ارایه و از تمامی دستگاه‌هایی که شرایط این اقدام را فراهم کرده بودند تشکر و قدردانی کرد. وی با اشاره به حقوق کودکان و حق داشتن شرایط برابر در استفاده از آموزش و خدمات فرهنگی، اظهار امیدواری کرد کانکس امید با اجرای فعالیت در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌دیده، امکان بهره‌وری کودکان این مناطق از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را فراهم کنند.
کانکس پیک امید قراراست هر سه‌ماه یک‌بار در یکی از مناطق محروم شهر یزد مستقر و به ارائه خدمات فرهنگی‌هنری به کودکان و نوجوانان بپردازد.
فخرالسادات خامسی عضو شورای شهر نیز در سخنانی با بیان این که کانکس امید می‌تواند در صورت ضرورت به مناطق مختلف شهری اعزام شود و خدمات‌رسان فرهنگی و هنری به‌خصوص درمناطق محروم باشد، اقدام کانون پرورش فکری درایجاد فضایی قابل حمل جهت ارائه خدمات آموزشی را ارزنده برشمرد.
در این برنامه هنرمندان به اجرای قصه‌گویی و نقالی پرداختند و کودکان در کارگاه‌های نقاشی، سفال‌گری و کاردستی به فعالیت مشغول شدند.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار اعضای مراکز کانون استان به نمایش گذاشته شده بود و در پایان نیز از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی نقاشی تقدیر به عمل آمد.
هفته ملی کودک درحالی از 16 تا 22 مهر در سراسر برپا شده است که علاوه بر افتتاح یک کتابخانه ثابت در مرزن‌آباد، چندین تماشاخانه سیار شهری، آسمان‌نمای ثابت و سیار نیز در شهرهایی چون مشهد، ساری، کرمان و... آغاز به کار کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =