نقاشی خلاقانه کودکان مینودشتی بر روی خودروی پلیس

همزمان با هفته ملی کودک، اعضای کودک کانون پرورش فکری مینودشت با همراهی اداره راهنمایی و رانندگی این شهرستان بر روی ماشین‌های پلیس نقاشی‌های خلاقانه کشیدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز چهارم از هفته ملی کودک درحالی به نام «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه» نام‌گذاری شده، که علاوه بر برنامه‌هایی با موضوع‌های بهداشتی، بسیاری از مراکز، برنامه‌های مختلفی با همراهی نیروهای انتظامی و نظامی برگزار کرده‌اند.
براساس این گزارش، کودکان مینودشتی پس از کشیدن نقاشی بر روی ماشین پلیس، اقدام به نوشتن شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» بر روی آن کردند که قرار شد این خودرو طی این هفته در خیابان‌های این شهرستان به نشانه دوستی پلیس با کودکان با همین نقاشی‌ها حرکت کند.
در این روز شاد که با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی نیز همراه بود، کودکان به صورت نمادین در حوض آب پارک شهر این شهرستان ماهی‌گیری کردند و در انتها به برگزیدگان مسابقه نقاشی جوایزی اهدا شد.


دیدار با حافظان امنیت
در برنامه‌های دیگر این روز، که با هفته نیروی انتظامی نیز همراه شده، اعضا و مربیان کانون پرورش فکری در شهرهای مختلف به دیدار نیروهای انتظامی و نظامی رفتند و این هفته را با آن‌ها جشن گرفتند.
براساس گزارش‌های رسیده، در این روز ایستگاه نقاشی همیار پلیس در مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در این ویژه‌برنامه اعضای کانون در یک رقابت هنری با موضوع کودک و پلیس مهربان خلق اثر کردند.
اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره ۱۳ اصفهان نیز در این روز به پاس زحمات مدافعان امنیت کشور به دیدار این عزیزان رفتند.
در این دیدار صمیمانه سرهنگ حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی پلیس اصفهان ضمن تشکر فراوان از بچه‌ها، مربیان و سرپرست اداره کل کانون استان به خاطر برنامه تجلیل از خود و همکارانشان بیان داشت: بچه‌ها می‌توانند در ایجاد امنیت پایدار نقش بسیار مهمی داشته باشند و تجربه همیار پلیس خود گواه این مدعاست که با تذکرات ترافیکی به بزرگترها در برقراری نظم و امنیت مشارکت خوبی داشته‌اند. فرهنگ‌سازی همیاری بچه‌ها با پلیس و همچنین با ابزار فرهنگ و هنری که در اختیار آن‌هاست می‌توان مفاهیم امنیت پایدار را با تولید محتواهای فرهنگی، هنری و ادبی با زبان خود بچه‌ها از همان دوران کودکی نهادینه کرد.
در ادامه این دیدار از طرف فرماندهی پلیس شهرستان، کارت همیار پلیس به بچه‌ها اهدا شد و اعضای کانون نیز صحبت‌های دوستانه‌ای با سرهنگ اکبری و همکارانش داشتند و با اهدای شاخه گل از زحمات شبانه‌روزی این عزیزان قدردانی و سپس از یگان ویژه و مرکز ۱۱۰ پلیس نیز بازدید کردند.
در روز قبل این برنامه نیز، کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با حضور در یکی از خانه‌های حمایت دادگستری، نشستی با محور همکاری با فعالان این واحد برگزار کردند.
هفته ملی کودک تا ۲۲ مهر۱۴۰۰ با برگزاری دهها برنامه‌ حضوری و مجازی در سراسر کشور درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =