سوء‌رفتارهای عاطفی با کودکان بررسی می‌شود

دومین برنامه‌ دبیرخانه‌ همایش سلامت روان و رسانه با موضوع سلامت روان و کودکان همزمان با هفته‌ ملی کودک با عنوان «سوء‌رفتارهای هیجانی؛ زخم‌های پنهان کودکی» پنج‌شنبه ۲۲ مهر ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امسال درحالی هفته ملی کودک برگزار می‌شود که بخش عمده‌ برنامه‌های علمی و نشست‌ها با توجه به جدول کرونایی شهرها در فضای مجازی طراحی شده است. در همین زمینه، یک گفت‌وگوی زنده‌ اینستاگرامی با حضور مریم کوشا و معصومه موسوی، روان‌پزشکان کودک و نوجوان روز پنج‌شنبه ۲۲ مهر ساعت ۲۰ از طریق صفحه اینستاگرام همایش سلامت روان و رسانه در ادامه برنامه‌های ویژه این هفته برگزار می‌شود.
براساس اعلام برگزارکنندگان، یکی از خطراتی که در کمین کودکان است سوء‌استفاده‌های عاطفی و احساسی از کودکان است. مساله‌ای که در بسیاری از مواقع تشخیص آن سخت است. در این برنامه علاوه بر تعریف سوء‌استفاده‌ عاطفی، علائم، انواع عوارض و مصادیق آن، درباره‌ پیشگیری و درمان نیز بحث و گفت‌وگو می‌شود.
نخستین برنامه از این سلسله گفت‌وگوهای زنده به مناسبت همزمانی هفته‌ ملی کودک و هفته‌ ملی سلامت روان با عنوان «۵۱ هزار سوگ کودکانه؛ همه‌گیری کرونا و چالش‌های روان‌شناختی کودکان» در روزهای قبل برگزار شده بود.
این لایو اینستاگرامی از طریق صفحه این مجموعه به نشانیhttps://instagram.com/mental_health_media_unesco   در دسترس عموم است.
هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۰، به‌یاد شهید علی لندی، در سراسر کشور به دو شکل مجازی و حضوری برگزار می‌شود. در برنامه‌های حضوری این هفته، کتاب‌خانه و مراکز سیار در فضای باز شهرها و روستاها به اجرای برنامه می‌پردازند. پرتال کانون پرورش فکری نیز با پخش روزانه‌ فیلم سینمایی و تئاتر، به صورت رایگان میزبان خانواده‌ها و بچه‌هاست.
اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به کودکان در بیمارستان‌ها و مدارس، در کنار برپایی بیش از ۱۵ نشست علمی از سوی مراکز مختلف، از بخش‌های این هفته ملی گزارش شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =