پیام تبریک رییس دفتر یونیسف به بچه‌های ایران

رابین نندی، رییس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی خطاب به کودکان کشورمان، روز و هفته ملی کودک را به بچه‌ها و خانواده‌هایشان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با هفته ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰) رییس دفتر یونیسف در ایران در پیام ویدئویی خود، ضمن تبریک این ایام به بچه‌ها، با تحلیل تاثیرات کرونا بر زندگی و روان کودکان و نوجوانان به‌ویژه کودکان با نیازهای ویژه، اظهار امیدواری کرد که به زودی با رعایت موازین بهداشتی از این بحران هم عبور خواهیم کرد.
وی از والدین و معلمان هم خواسته که در این شرایط، به بچه‌های اطرافشان توجه ویژه نشان دهند.
همزمان با هفته ملی کودک، بسیاری از مسوولان جشنواره‌های بین‌المللی کودک با صدور پیام‌های جداگانه، این هفته را به بچه‌های ایران تبریک گفته‌اند.
متن صحبت‌های رابین نندی به این شرح است:
کودکان و نوجوانان عزیز
والدین، معلمان و مراقبان عزیز و همه شمایی که با کودکان و برای کودکان کار می‌کنید.
من دکتر رابین نندی رییس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران هستم. از طرف همکارانم در دفتر یونیسف، فرا رسیدن روز و هفته کودک را به شما تبریک می‌گویم.
همه ما از تاثیرات منفی همه‌گیری کرونا بر کودکان و سلامت جسم و روانشان و همینطور مختل شدن روابط اجتماعی و یادگیری آنها آگاهیم. این روزها حیاط‌های مدارس خالی شده و وقتی از کنار یک مدرسه می‌گذریم، سکوتی آزاردهنده حکمفرستا. کودکان فریادها و خنده‌هایشان را پشت ماسک پنهان کرده‌اند و بیشتر وقت‌شان را بر خلاف میلشان درون خانه می‌گذرانند. برخی ممکن است رفت و آمد بسیار محدودی با افراد کمی درمیان دوستان و خانواده داشته باشند و برخی دیگر شاهد رنج و درد ابتلای افراد خانواده‌شان به کرونا بوده‌اند. برخی از کودکان و نوجونان حتی به سوگ از دست دادن عزیزانشان در اثر کرونا نشسته‌اند و در میان همه آن‌ها، کودکان آسیب‌پذیر بیش از بقیه رنج کشیده‌اند، مانند کودکان دارای معلولیت یا با نیازهای خاص و کودکانی که در شرایط فقر زندگی می‌کنند.
اما من نور را در انتهای این تونل تاریک می‌بینم. اگر درست عمل کنیم، یعنی به موقع واکسن بزنیم و همه پیشگیری‌های لازم را مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله و اطمینان از شستن دست‌ها را انجام دهیم، به زودی شاید به زندگی عادی برگردیم.
اما تا آن زمان و اکنون که هفته کودک را جشن می‌گیریم، بیایید به کودکان و نوجوانان اطراف‌مان بیشتر توجه کنیم. بیایید به عنوان پدر و مادر، بیشتر از قبل، وقت و با کیفیت با بچه‌هایمان وقت بگذرانیم. یادمان باشد بهترین هدیه ما به کودکان‌مان، زمان و توجه است. با کودکان عمیقا وقت بگذرانید، با آن‌ها بازی کنید، بگذارید آزادانه با شما حرف بزنند و شما فقط گوش بدهید، بدون هیچ قضاوتی. همین وقت‌گذرانی و تعامل کمک می‌کند کودکان در زمان‌های سخت و غیرعادی بهتر با چالش‌هایشان کنار بیایند.
بیایید همه امیدوارانه چشم انتظار روزهای بهتر باشیم: روزهایی که کودکان‌مان بار دیگر با دوستان‌شان در حیاط مدرسه بازی می‌کنند و صدای فریاد و خنده‌شان در زمین‌های بازی و پارک‌ها می‌پیچد.
روز کودک بر همه مبارک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =