به تفاوت‌های یکدیگر بها دهیم

رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان «رنگ‌های جهان» روسیه با انتشار پیامی تصویری خطاب به کودکان ایران، با اشاره به شعار هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» این رویداد را فرصتی برای ارتباط کشورها و فرهنگ‌ها دانسته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، النا کوریلووا که به مناسبت هفته ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهر) پیامی ویدئویی برای بچه‌های ایرانی ارسال کرده، در سخنانی می‌گوید: این تنوع جهان و زندگی ما است که زندگی‌مان را از آنچه که هست، غنی‌تر می‌کند. بنابراین بیایید به دلیل این تفاوت‌ها به یکدیگر بها بدهیم، همسایگان خوبی برای هم باشیم، مطالعه کنیم و تا حد امکان آنچه را که برای دیگران ارزشمند می‌یابیم، به فرهنگ خود وارد کنیم.

این هنرمند اهل روسیه در پیام خود، به تفاوت‌های میان ملت‌ها و کشورها اشاره کرده و می‌گوید که کودکی، دوران خوشی است که فرصت اندیشیدن به همه‌ این‌ها را به بچه‌ها می‌دهد.

امسال در آستانه هفته ملی کودک، بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و هنری کشورهای مختلف با صدور پیام‌های ویدئویی، این رویداد را به بچه‌های ایرانی تبریک گفته‌اند.

متن کامل سخنان خانم النا کوریلووا به این شرح است:

دوستان عزیزم سلام

من «النا کوریلووا» رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان «رنگ‌های جهان» هستم.

خوشحالم که اکنون با شما هستم و از این فرصت گفت‌وگو سپاسگزارم.

همچنین بسیار خوشحالم که در این شرایط بزرگترها توانستند چنین رویداد ملی و بین‌المللی و با ارزشی را برای شما فراهم کنند.

من می‌دانم چقدر انجام چنین رویدادی ضرورت دارد.

در دوران کودکی و نوجوانی‌ام، شخصا در رویدادهای بین‌المللی مشابه در سراسر دنیا شرکت می‌کردم. با جشنواره بین‌المللی فیلم «جیفونی» فعالیتم را شروع کردم و به این ترتیب دستورالعمل و زندگی آینده من شکل گرفت و در انتخاب یک شغل حرفه‌ای کمکم کرد.

در آن زمان آنچه برایم اهمیت داشت و دارد این بود که دوستانی را در سراسر جهان پیدا کنم و همیشه از این فرصت پیش آمده در زندگی‌ام شکرگزارم.

ما در روسیه چنین می‌گوییم: دوران کودکی دوران خوشی است و من هم با این مضمون موافقم.

آنها همچنین می‌گویند که این دوران بهترین زمان زندگی انسان است. انگار انسان مادامی که در دوران کودکی به سر می‌برد و وارد دوران بزرگ‌سالی نشده، متوجه مفهوم این گفتار نمی‌شود. من اکنون این موضوع را درک می‌کنم.

وقتی در دوران کودکی به سر می‌برید، تمام فرصت‌ها را برای پیشرفت در همه زمینه‌ها، آموزش، درک جهان و از همه مهمتر درک از خودتان در اختیار دارید و این فرصت‌های ارزشمند را بزرگترها برای‌مان خلق می‌کنند. مانند هفته‌ای ویژه به نام «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» که نمایندگان کشورها با فرهنگ‌های مختلف با شما گفت‌وگو کنند.

و این حرکت مثبت باید قدر دانسته شود و شما کودکان و نوجوانان باید از دوران کودکی خود بهترین استفاده را ببرید و سعی کنید در دوران کودکی‌تان تا حد ممکن کارآمد و مفید باشید.

از فرصت دوران کودکی لذت ببرید و با از خود گذشتگی مطالعه کنید. پیشرفت کنید. جسارت داشته باشید. خودتان را در زمینه‌های مختلف زندگی پرتلاش نشان دهید. در سرگرمی‌های مختلف شرکت کنید و به دنبال هر فرصتی برای تحقق استعدادهای خودتان باشید.

البته من فکر می‌کنم همه شما این گونه هستید و رفتار می‌کنید چون شما در این رویداد حضور دارید.

عشق را فراموش نکنید. همه کارها را با عشق در قلب‌تان انجام دهید و با یکدیگر با عشق و توجه رفتار کنید. این به شما احساس شادی و حال خوش می‌دهد.

و حالا درباره حال خوش با هم حرف بزنیم. آن‌گونه که من شادی را درک می‌کنم یا بهتر بگویم آنچه مرا خوشحال می‌کند. خوشبختی است که یک مفهوم چند وجهی است و در این‌جا می‌توانید بدون هیچ پایانی در مورد آن بحث و گفت‌وگو کنید.

اما برای من خوشبختی این است که جایگاه خود را در زندگی پیدا کنم و در این زمان و مکان استعدادهایم را به نفع جامعه از جمله پدر و مادرم، دوستانم و همه افرادی که به من نزدیک هستند، شکوفا کنم.

همچنین بتوانم منابع، دانش و استعدادهای خود را شناسایی کنم و برای این جهان مفید باشم.

خوشبختی متشکل از چیزهای ساده است: داشتن پدر و مادر و دوستان خوبی که شما را درک کرده باشند و بپذیرند.

با جهان همنوا باشید، احساس لذتِ بودن در دنیا را تجربه کنید و کارهای خوب انجام دهید.

و البته، در کشور من روسیه چنین می‌گویند: شادی یعنی آسمانی آرام بالای سر شماست.

و این یعنی صلح در سراسر جهان حکم‌فرماست.

برای دوران کودکی‌ام شرکت در چنین رویدادهای بین‌المللی کودکان با موضوع‌های متنوع، جایی که بچه‌ها از کشورهای مختلف گردهم می‌آمدند، بسیار خوشحال کننده بود.

چون همه رنگ‌های خوش زندگی پیش روی من باز نمایان می‌شد.

رنگ‌های زندگی، برایم بیشتر از رنگ‌های طبیعت است و یک پالت رنگ است. تنوعی از فرهنگ‌ها، سنت‌ها، ملیت‌ها، گویش‌های گوناگون، خصوصیات و رنگ‌های ملی هر کشور.

این تفاوت مانند وجه تمایز بین بو و مزه است. غذاهای مختلف، مناظر اجتماعی و طبیعی، این تنوع جهان و زندگی ما است که زندگی ما را از آنچه که هست، غنی‌تر می‌کند.

بنابراین، بیایید به دلیل این تفاوت‌ها به یکدیگر بها بدهیم، همسایگان خوبی برای هم باشیم، مطالعه کنیم و تا حد امکان آنچه را که برای دیگران ارزشمند می‌یابیم، به فرهنگ خود وارد کنیم.

بار دیگر از شما به دلیل ایجاد فرصت گفت‌وگو تشکر می‌کنم و برایتان موفقیت، حال خوش و شادی، هم در این هفته و هم در زندگی آینده‌تان آرزو می‌کنم.

و البته امیدوارم کودکی خوبی داشته باشید.

و مهم‌تر از همه، شکرگزاری را فراموش نکنید. از خدا، خانواده پدر و مادر و همه بزرگ‌ترهایی  که چنین رویدادهایی را برای شما فراهم می‌کنند و فرصت‌های خوب دیگری را برایتان خلق خواهند کرد. زیرا قدردانی همه درها را به سوی شما می‌گشاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =