آسمان‌نمای کانون پرورش فکری در ساری افتتاح شد

همزمان با ششمین روز از هفته ملی کودک، دومین آسمان‌نمای نجوم کانون پرورش فکری مازندران در ساری افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، این آسمان‌نما که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران در مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه ساری افتتاح شد، در کنار کتابخانه ثابت مرزن‌آباد و آسمان‌نمای بادی ساری ازجمله واحدهای جدید کانون در استان مازندران است که در هفته ملی کودک آغاز به کار کرده‌اند.
به گفته مدیرکل کانون مازندران، آسمان‌نمای ثابت مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه ساری با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات متوازن استانی و ملی بابت خرید سازه و تجهیزات به مساحت ۴۰ متر مربع ساخته شده و ظرفیت ۱۷ صندلی vip را داراست. این واحد، دستگاه پخش دیجیتال با کیفیت hd دارد و آماده ارایه خدمات فرهنگی به علاقه‌مندان و محققان است.
در این مراسم مدیرکل امور اجتماعی استانداری در سخنانی تاکید کرد که پایه و اساس توسعه و تحول در آموزش متجلی است و بهترین و موثرترین آموزش در دوران کودکی معنا پیدا می‌کند.
علی رجبی به جایگاه مهم کانون در این حوزه اشاره کرد و افزود: آموزش در کانون منجر به تحول و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان می‌شود و آینده کشور را تضمین می‌کند.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که: «هرچه در این خصوص هزینه کنیم، کم کار کرده‌ایم» تاکید کرد: آینده به دست کودکان ونوجوانان امروز رقم خواهد خورد؛ بر همین اساس تربیت امروز آنان حایز اهمیت است.
این آیین با نمایش صورت‌های فلکی و توضیح و تشریح از سوی کارشناس نجوم کانون همراه بود.
شایان ذکر است این مرکز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و علمی گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال طراحی و راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =