کد خبر: 309010
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
خانواده شمعدانی برگزار شد

همزمان با هفته ملی کودک، خانواده شمعدانی با حضور اعضای کارگاه نوشتن خلاق در استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته ملی کودک ۵۷ عضو کارگاه‌های نوشتن خلاق در جشن پایان تابستان کارگاه‌های ادبی شرکت کردند.

عزت صدیقی لویه در ادامه گفت: این برنامه که عصر یک شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ و در فضای مجازی برگزار شد با خوانش آثار اعضا همراه شد.

از بخش‌های جذاب برنامه حضور خانواده‌ها و مادربزرگ پدربزرگ‌ها در برنامه بود. سوسن هراتیان مادربزرگ ترمه ظریف از کودکی خود و دوستی‌های آن دوران گفت. مادر نفس عارفان هم در متنی ضمن سپاس از خانم سلامی‌راد گفت: کلاس مربی با توجه به شیوه‌ای که انتخاب کرده، ساعات شاد و فرح بخشی را برای فرزندم ایجاد کرد به طوری که دخترم مشتاقانه در طول هفته در انتظار شروع کلاس است. و خانم زینب صبوری مادر دیانا ثاقب هم گفت: گوش ایستادن پشتِ در کلاس‌های خانم سلامی‌راد از آن زمان‌هایی است که دوست دارم کِش بیاید و تمام نشود.  

مادر النا کیان‌نسب هم از اهمیت کانون پرورش فکری در بالندگی کودکش و علاقمندی او به نوشتن گفت. او یادآور شد دخترش نویسنده کوچکی شده است که می‌تواند رویاها و جهان دلخواهش را بنویسد و از خانم قانع‌نیا تشکر کرد که در جوانه زدن و رشد توان دخترش تلاش کرده است.

همچنین نرگس سنگی مادر پرهام دولتی گفت: نظام آموزشی معیوب است و کانون پرورش فکری با برنامه‌های خلاقانه و آزاد خود بارقۀ امیدی است که می‌توان با اطمینان کودک خود را به آن سپرد.  

مادر النا محمدزاده در پیام صوتی از خانم اکبرآبادی تشکر کرد و گفت: این انرژی، تشویق و روحیه‌ای که شما به کودکان می‌دهید در خانه حضور دارد و من تغییر آثار دخترم را کاملا حس می‌کنم. این برای کودک من بس است که فقط در کارگاه‌های کانون حضور داشته باشد.  

مادر آترینا مهرافزا هم از الهام دهقان تشکر کرد و گفت: دخترم با علاقه در این کارگاه شرکت می‌کند و توجه او به جزئیات بیشتر شده است. خلاقیت مربی در اداره کلاس باعث شده تا به مطالعه علاقمند شود و من هم از این خوانش زیبا، لذت می‌برم و از هوشمندی ایشان در انتخاب قصه‌ها، سپاسگزارم.

بعد از اتصال مادران و مادربزرگ‌ها، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان هم که در برنامه حضور داشت از مربیان ادبی و والدین به دلیل این ارتباط تشکر کرد. او یادآور شد که همه آثار را شنیده و از صحبت و گفتگوی خانواده‌ها لذت برده است. زره‌ساز از همراهی والدین و تعامل خوب مربیان با خانواده‌ها در راستای پیش برد فعالیت‌های ادبی کودکان و جدی شمردن کارگاه‌های ادبی و شرکت در آن تقدیر کرد. او درباره اهمیت ادبیات و تاثیر خیلی خوبی که می‌تواند در رشد و بالندگی فکری و تربیت روحی و معنوی کودکان داشته باشد اشاره کرد. او با برشمردن نام بزرگان ادبیات که تاثیرگذار بودند ابراز امیدواری کرد که این اعضا هم بتوانند در جایگاهی قرار بگیرند که بر افکار دیگران تاثیر گذار و مثبت باشند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در پایان از مربیان، اعضا و والدین به دلیل این تعامل و ارتباط خوب و نتایج خوبی که از ثمره این کارگاه ها  به وجود آمده سپاسگزاری کرد.  

خوانش آثار و پخش کلیپ اعضای مراکز از جمله هومن وفایی، طرلان حسین‌زاده، مهدیار طرزی، مهرناز محمدی، مطهره فخری از کارگاه‌های نوشتن خلاق الهام دهقان، نفس عارفان، پرهام دولتی، کیانا شریعتی عضوهای هانیه سلامی‌راد و فاطمه اعظم شریفی، یسنا زنگویی از اعضای بهاره قانع‌نیا، مائده برات‌نیا، یسنا افروزمنش و بهار رسولی اعضای الهام فلاح، رقیه چلویی و صاینا عباس‌زاده اعضای ناهید ترشیزی و تینا سادات طباطبایی و ستاره طلوع از بخش مکاتبه‌ای، نرگس شکفته، حانیه رستمی و ‌ساغر بیدق‌دار اعضای زهره اکبرآبادی از بخش‌های دیگر برنامه بود.

گفتنی است جشن تابستانه کارگاه‌های ادبی با شعار هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» شروع شد و با خوانش آثار اعضا و همراهی خانواده‌ها در ساعت ۱۹:۳۰ به اتمام رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =