دیدار دوباره کودکان لرستانی با کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری

همزمان با بهترشدن شرایط شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت زرد و آبی در برخی از مناطق استان لرستان، مراکز ثابت و کتابخانه های کانون پرورش فکری فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، محمد جواد محمدی مدیر کل کانون استان در خصوص فعالیت های کتابخانه های سیارگفت: با بهترشدن شرایط شیوع ویروس کرونا واعلام وضعیت زرد و آبی از سوی ستاد استانی، مراکز ثابت و کتابخانه های کانون پرورش فکری فعالیت های خود را آغاز کرده اند.
محمدی افزود: برنامه های کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری لرستان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان روستایی و مناطق کم برخورداربرگزار می شوند.
وی با اشاره به آگاهی بخشی کودکان و نوجوانان و توجه ویژه به فعالیت های کتاب محور اضافه کرد: تقویت علاقه و انگیزه برای مطالعه ی و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری، از دیگر اهداف مراکز ثابت، پستی، مکاتبه ای و سیار کانون در سطح استان است.
مدیر کل کانون لرستان اظهار داشت: شناسایی و معرفی کودکان و نوجوانان موفق و خلاق مناطق روستایی وکمتر توسعه یافته از دیگر اهداف کانون است که به همین منظور کتابخانه های سیار در بیش از 86 روستا و حدود 20 منطقه کم برخوردار خرم آباد به فعالیت مشغولند.
محمدی در خصوص همکاری کتابخانه های سیار با دفاترتسهیل‌گری بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده با دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری وبرنامه ریزی شورای فرهنگی کانون لرستان، مربیان کتابخانه های سیار فعالیت‌های مختلفی را برای ارتقای سطح فرهنگی محله‌های کمتر توسعه یافته همراه با آموزش به کودکان در زمینه آسیب‌های اجتماعی با استفاده از امکانات فرهنگی اجرا می شود.
مربی کتابخانه سیار روستایی و شهری کانون لرستان، روزانه با حضور در مدارس و مکان‌های عمومی روستاهای تحت پوشش به اجرای برنامه‌های متنوعی مانند: روخوانی و معرفی کتاب، قصه و قصه‌گویی، نمایش خلاق، نمایش عروسکی، بازی و سرگرمی، کاردستی و اوریگامی... پرداخته و علاوه بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری روزهای شادی برای کودکان و نوجوانان این مناطق رقم می‌زند.
گفتنی است: درحال حاضر 27مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی به کودکان ونوجوانان سراسر استان لرستان خدمت رسانی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =