کد خبر: 309840
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
بازدید 497
« نگاه نو و نگاه شاعرانه» در پانزدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان

پانزدهمین دورهمی انجمن‌ شاعران کانون پرورش فکری گلستان در سال ۱۴۰۰، با حضور محسن حسینی، شاعر و منتقد ادبی در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، پانزدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان با حضور محسن حسینی، شاعر و منتقد ادبی به‌عنوان مهمان و اعضای انجمن برگزار شد.

محسن حسینی در ابتدای جلسه گفتگوی کوتاهی در مورد « « نگاه نو و نگاه شاعرانه » با اعضای جلسه داشت.

حسینی با بیان اینکه هنرمند، قبل از نوشتن باید شعاع دیدش را افزایش و بینشش را عمیق کند، گفت: منظور از پرورش نگاه، همان تمرین کردن برای متفاوت دیدن است.

وی با در ادامه با خواندن شعر« خط خدا» از مریم هاشم‌پور و بیان اینکه  اگر خطی به روی یک دانه گندم است، دلیل شاعرانه‌اش تقسیم روزی است؛ این نگاه نو و متفاوت شاعر است، کلامش را ملموس‌تر کرد.

شاعر مجموعه شعر« درگلوی ساعت شنی»، در خلال نقد و بررسی آثار، به اهمیت سطرهای نیامده در متن پرداخت و گفت که چگونه عدم استفاده پاره‌ای از جملات و ترکیبات و پرهیز از توضیحات، می‌تواند به درخشان تر شدن متن کمک کند.

در انتها آثاری از اعضای انجمن مورد نقد قرار گرفت و مهمان برنامه به اهمیت پیوند افقی بین مصرع‌های شعر کلاسیک و همسو بودن تصویر و معنا اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =