کتاب «سَنجَبَد گیوی» با موضوع تاریخی

به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، از کتاب «سَنجَبَد گیوی» با موضوع تاریخی به کوشش مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل با حضور تعدادی از شاعران، نویسندگان و همچنین فعالان فرهنگی شهرستان کوثر در سالن ارشاد گیوی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در آیین رونمایی از این اثر گفت: کتاب مهم‌ترین ابزار انتقال دانایی بوده و دانایی محصول کتاب است؛ بنابراین کسانی که یا کتاب نوشته‌اند یا کتاب درباره آن‌ها نوشته‌شده، ماندگارترند.

او بابیان اینکه کوشش‌های کتاب محور را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مهربانی با کتاب، باید صدچندان نمود، تصریح کرد: برای دستیابی به افق و چشم‌اندازهای موردنظر در حوزه فرهنگی، در کنار پیشگامی نخبگان و هماوردهای علمی و پژوهشی به موازات تقویت فرهنگ ملی، توجه به ظرفیت‌های فرهنگی منطقه‌ای نیز نیاز است که قسمت اعظم کتاب سنجبد گیوی، متمرکز بر این موضوع مهم است و توجه ویژه‌ای به میراث فرهنگی ملموس و معنوی دارد.

زعفر احدزاده نویسنده کتاب «سَنجَبَد گیوی» در این مراسم گفت: این کتاب، مشتمل بر چهار فصل مجزا با موضوع بررسی پیشینه تاریخی منطقه، بررسی رویدادهای تاریخی، میراث فرهنگی ملموس و میراث معنوی می‌باشد و تبیین داشته‌ها مربوط به موضوعات فوق با استناد به اسناد محدود و نیز بررسی و پژوهش‌های لازم بوده است.

مدیرکل کانون استان اردبیل ادامه داد: فقر اسناد در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی نباید موجب دلسردی پژوهشگران شده، چراکه مستندسازی محدود اسناد و یافته‌ها مبنایی برای پژوهش‌های تکمیلی بعدی خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، رونمایی از کتاب «سَنجَبَد گیوی» که ادامه کتاب قبلی «گیوی؛ سرزمین نیکان و بزرگان» است؛ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و در شهرستان کوثر، با حضور مسوولان، فرهنگیان، شعرا و علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی این شهرستان در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد.

این کتاب توسط انتشارات آرتیان و در ۲۶۱ صفحه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان فرهنگ و تاریخ منطقه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =