کانون خلخال میزبان جشن بزرگ «من یار مهربانم» شد

جشن بزرگ «من یار مهربانم»، ویژه‌ی هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری شهرستان خلخال به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، به همت کانون پرورش فکری خلخال و با همکاری نهاد کتابخانه‌ی عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، جشن بزرگ «من یار مهربانم» اجرا شد.

براساس این خبر، هماهنگی‌های قبلی، آماده‌سازی سالن، تهیه‌ی جوایز و دعوت از فرماندار و مسوولان اداراه‌های فرهنگی شهرستان از چند روز پیش آغازشده بود؛ این مراسم با حضور مدیرکل کانون استان اردبیل، فرماندار، شهردار و جمعی از مسوولان اداراه‌های شهرستان، اولیا و اعضای کانون در سالن سینمای مرکز خلخال آغاز شد.

در ابتدای مراسم و بعد از پخش قرآن و سرود ملی، زهرا محیطی، مربی مسوول کانون خلخال، ضمن خیرمقدم گویی به ارایه‌ی گزارش از برنامه‌ها و معرفی فعالیت‌های کانون پرداخت. در ادامه دو عضو نوجوان مرکز، به معرفی کتاب‌های (شاه میداس و انگشتان جادویی و رمان قندآباد) پرداختند.

سپس مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال ضمن ارایه‌ی گزارش، از همکاری نزدیک با کانون خبر داد. پخش کلیپی زیبا از گزیده‌ی فعالیت‌های کانون و معرفی کتاب فیلم‌ها و پخش پویانمایی (سلطان، پنیر و موش) از برنامه‌های دیگر بود.

در ادامه، زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل، طی سخنانی، از اهمیت کتاب و نقش آن در تعالی و رشد فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان گفت و پیشنهاد کرد که با تلاش و همت کانون خلخال و اداره‌های فرهنگی مرتبط، سرانه‌ی مطالعه را با فعالیت‌های جذاب توسعه دهند.

شعرخوانی زیبای عضو خردسال و اجرای مسابقه‌ای ادبی با عنوان بهترین جمله از کتاب‌هایی که خواندم، از برنامه‌های بعدی مراسم بود. برنامه با اهدای لوح تقدیر و جوایز (کتاب) به برگزیدگان مسابقه، اعضای فعال و کتاب‌خوان مرکز، برندگان مسابقه‌ی استانی خوشنویسی (قافله‌ی عشق) ادامه یافت.

گفتنی‌است، در پایان برنامه نشستی صمیمانه با حضور مدیرکل کانون استان، روسای نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مربیان، اعضا و چند نفر از اولیا برگزار و تبادل‌نظر و گفتگوهایی در خصوص اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی صورت گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =