اکران اینترنتی دو نمایش از هنرمندان با نیازهای ویژه در روز جهانی معلولان

دو فیلم‌تئاتر «ابریشم» و «کوکوی گردن‌دراز» با مشارکت و نقش‌آفرینی نوجوانان و جوانان دارای نیازهای ویژه به مناسبت روز جهانی معلولان در پایگاه اینترنتی کانون اکران رایگان می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم تئاتر «ابریشم» به کارگردانی و نویسندگی یاسمین پی‌داودی و «کوکوی گردن‌دراز» به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندیاری و محسن صفری که از سوی هنرمندان با نیازهای ویژه «نابینا، معلول جسمی و حرکتی و سندرم دان» اجرا می‌شود، در قالب طرح «نمایش‌نما» روز ۱۲ آذر اکران خواهد شد.

نمایش «ابریشم» که در سال ۹۷ منتخب جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان آفتاب در استان چهارمحال و بختیاری شده، از زندگی کرم ابریشم کوچکی می‌گوید که در جنگل دوری به دنیا می‌آید. شیطونک تصمیم می‌گیرد پیله کرم کوچولو را به دست بیاورد. در این وقت فرشته مهربان و جنگل‌بان به کمک کرم می‌آیند و...

همچنین نمایش «کوکوی گردن‌دراز» درباره پسری به نام پیام است که دچار اختلال طیف اوتیسم است. خانواده‌اش از حضور او در جمع اکراه دارند. روزی پیام اتفاقی وارد تمرین یک گروه نمایش می‌شود. مربی نمایش، استعداد پیام را دیده و می‌خواهد او را عضو گروه کند. اما با مخالفت بازیگران تئاتر روبرو می‌شود تا اینکه...

پیش‌تر نیز این نمایش در هفته ملی کودک سال ۱۳۹۸ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران اجرا شده بود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در سال‌های گذشته در پروژه‌ای با عنوان «طرح حمایت از اجرای تئاتر فراگیر» (کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه) از هنرمندان تئاتر با نیازهای ویژه حمایت کرد و ضمن مشارکت در زمینه‌ تولید آثار، سالن‌های خود را در اختیار این گروه‌ها قرار داد تا این نوع از تئاتر نیز در جامعه جایگاه خود را پیدا کند.

بر همین اساس، از دیگر آثار طرح حمایت از هنرمندان با نیازهای ویژه که با حمایت مرکز تولید تئاتر کانون به صحنه رفته‌است، می‌توان به «گربه و پلنگ» به کارگردانی محمدحسن ابویی، «گاوی که می‌خواست شیر باشد» به کارگردانی محسن میرزایی و ایمان تاج‌سلیمان، «پرنده و فیل» به کارگردانی حمید کیانیان، «یک آسمان ستاره» به کارگردانی علیرضا دهقانی، «غصه‌های جورواجور» به کارگردانی حسین غلامی و «حواست کجا بود؟» به کارگردانی علیرضا دهقانی اشاره کرد.

یادآوری می‌شود این دو نمایش روز ۱۲ آذر ۱۴۰۰ همزمان با روز جهانی معلولان بر روی پرتال اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir به صورت رایگان قابل مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =