نشست هم‌اندیشی با متولیان حرم مطهر رضوی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در زمینه تقویت همکاری‌ها و گسترش فرهنگ رضوی به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی به مهدی علی‌اکبر زاده مدیرعامل کانون گفت: کانون جزو نهادهای خوش‌نام است و در این سال‌ها در زمینه کودک و نوجوان فعالیت‌های تاثیرگزاری داشته است که حاصل آن پرورش انسان‌های خلاق و هنرمند است.

وی در ادامه افزود: ما در حوزه زیارت علاقه‌مند به فعالیت در بخش کودک و نوجوان هستیم.

 طالبی یادآور شد: در بحث کودک و نوجوان نیاز به کار تخصصی وجود دارد و باید کودکان و نوجوانان را از طریق فعالیت‌های هنری و فرهنگی با سیره رضوی آشنا کرد و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه این کار را به دست متخصصان این حوزه بسپاریم و کانون پرورش فکری تخصصی‌ترین نهاد در زمینه کودک و نوجوان است و لازم است که توجه بیشتری به آن بشود.

مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون کشور هم در این نشست که روز ١٧ آذر ١۴٠٠ در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: من از کودکی عضو کانون بودم و فضای  پر از آرامش و بوی کتابخانه کانون هنوز در یاد و مشام من است.

علی اکبرزاده در ادامه به معرفی فعالیت‌های کانون پرداخت و افزود: در کانون  علاوه بر تولید کتاب، فیلم و محصولات فرهنگی، فعالیت‌های آموزشی نیز برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود. البته فعالیت‌های آموزشی اختیاری است و مربی‌ها با شناسایی علاقه و استعداد کودکان، آن‌ها را در این راه هدایت می‌کنند.

مدیرعامل کانون ادامه داد: یکی از مشخصات دیگر کانون وجه بین المللی آن است. مرغک کانون در دنیا شناخته شده است و آنچه در کانون تولید می‌شود در دنیا پخش و عرضه می‌شود.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی هم در ادامه گفت: هویت دینی و رضوی ما بسیار غنی است و برای بچه‌های امروز با ابزارهای شناخته شده هرچه هم کار کنیم کم است. بچه‌های امروز در زمان کوتاهی به روز می‌شوند.

لازم به یادآوری است: در سفر مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان خراسانی رضوی از محصولات حوزه بازی و سرگرمی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =