برنامه های هفته پژوهش کانون لرستان اعلام شد

برنامه های هفته پژوهش کانون پروش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان از 24 تا ۳۰ آذرماه با شعار «از مساله شناسی تا معرفت شناسی» برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، محمد جواد محمدی مدیر کل کانون لرستان در خصوص هفته پژوهش گفت: امسال برنامه های هفته پژوهش کانون پروش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان از 24 تا ۳۰ آذرماه با شعار «از مساله شناسی تا معرفتشناسی» برگزار خواهند شد.
محمدی افزود: این ویژه برنامه ها با اهداف بهبود کمی و کیفی فعالیتهای کانون با توجه به سیاست های معاونت فرهنگی،  روزآمدسازی فعالیت ها و اقدامات ازطریق پژوهش های کاربردی، کمک به ارتقای فعالیت های پژوهشی در کانون، ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش های بنیادی و به ویژه پژوهش های کاربردی و معرفی پژوهش گران برتر و تقویت ساز وکارهای انگیزشی این فعالیت در کانون، برگزار می شود.
وی اضافه کرد: تحقیق و پژوهش منجر به دانش و آگاهی و دانش افزایی می شود و بر رشد فکری کودکان ونوجوانان تاثیر بسزایی دارد به همین خاطر در طول سال و به خصوص درهفته پژوهش همه ی فعالیت های مراکز با محوریت به اجرا در می آیند.
مدیرکل کانون لرستان بیان داشت: برنامه های این هفته به گونه ای طراحی شده اند تا اعضا درکلیه فعالیت های ۶۲ گانه فرهنگی هنری و ادبی، نگاه پرسشگری را داشته باشند
محمدی در ادامه عناوین برنامه های هفته پژوهش را تشریح کرد و گفت: برنامه های استانی شامل:  برگزاری کارگاه  آموزش شیوه های پژوهش  برای نوجوانان درروز 24 آذرماه و نشست تخصصی برای مربیان و رابطین پژوهش در بستر اسکای روم درروز  28 آذرماه برگزار می شود.
وی برنامه های مراکزکانون پرورش فکری سراسر استان را برگزاری ویژه برنامه های پژوهشی توسط مراکز با همکاری و مشارکت پژوهشکده و پژوهش سراهای شهرستان ها، تهیه کلیپ آموزشی «چگونه پژوهش کنیم» و انتشار در فضای مجازی و گروه های استانی،  نقد و بررسی آثاراعضای پژوهشگر، تقدیر ازاعضای برترپژوهشگر، برگزاری کارگاه آموزشی جستجوگری و پژوهش برای اعضا به صورت مجازی و حضوری، برگزاری نمایشگاه و معرفی کتاب های پژوهشی اعلام کرد.
محمدی بیان داشت: برگزاری مسابقه مقاله نویسی و انتشار فراخوان(با همکاری پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان، منابع طبیعی ، هیات های ورزش همگانی مراکز بروجرد ) با موضوع های: چگونه از منابع طبیعی کشور خود محافظت کنیم، چگونه می توانیم همیار طبیعت باشیم و تاثیر ورزش های هوازی بر سلامت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان نیز از دیگر برنامه های این هفته است.
گفتنی است: ویژه برنامه های هفته پژوهش به مدت یک هفته از 24  تا ۳۰ آذر ماه 1400با شعار «از مساله شناسی تا معرفت شناسی» برگزار می شود.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =