کد خبر: 310891
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
بازدید 68
فرصت‌سازی برای کانون یک ضرورت است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: حمایت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مجموعه‌ای با پیشینه روشن و تاثیرگذار، یک ضرورت است .

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای با پیشینه‌ای روشن است و بیش از ۵۰ سال نقش‌آفرینی در عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی و معرفی شخصیت‌های برجسته در عرصه ملی و بین‌المللی نیز بر اثربخشی فعالیت‌های مربیان این نهاد تاکیددارد.

این درحالی است که همراهی و حمایت اعضای دیروز کانون و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان امروز ایران اسلامی نیز نقشی سازنده درمسیر فرصت‌سازی این نهاد برای آینده‌سازان و ارایه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان ایفاکرده است.

نشست روز سه‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۰ سرپرست کانون استان گیلان و رئیس شورای اسلامی شهر رشت که با هدف افزایش تعامل، همکاری‌های مشترک و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان‌صورت‌گرفت، درجهت بهره‌گیری از توان‌مندی‌های مدیریتی عضو دیروز و مسئول امروز بود.

محمدحسین واثق کارگرنیا در دیدار با سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حمایت از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امری مهم و یک ضرورت است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم‌چنین با تاکید به نگاه حمایتی همه جانبه نسبت به کودکان و نوجوانان افزود: به یقین همراه‌سازی آینده‌سازان در حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی، گامی موثر در تربیت سرمایه‌های انسانی توان‌مند و باورمند محسوب‌می‌شود.

وی در این میان استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها از مراکز فرهنگی هنری کانون را خاطرنشان‌کرد و ضمن تاکید بر نگاه کارشناسانه و تخصصی مربیان کانون به فعالیت‌های کودک و نوجوان محور تصریح‌کرد: این امر بسترهای مناسبی برای کشف و شکوفایی این گروه‌های سنی فراهم‌می‌کند.

واثق کارگرنیا در ادامه، حمایت شورای اسلامی رشت از برنامه های این مجموعه را یادآورشد و اظهارداشت: اعضای شورای ششم نسبت به مباحث مرتبط با فرهنگ، دقت و توجه بسیاری دارند و با توجه به نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این عرصه، آمادگی شورا و شهرداری رشت را به منظور همراهی و حمایت از این مجموعه اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری رشت  می تواند با فضاسازی مناسب، در راستای معرفی برنامه ها و اهداف کانون پرورش فکری کودکان با این مجموعه همکاری داشته باشد، افزود: می توانیم از فضای تبلیغاتی سطح رشت به منظور جلب نظر عموم و آشناسازی افزون‌تر جامعه با فعالیت های کانون بهره برده و درعین‌حال، در مسیر راه اندازی فروشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی این نهاد در سطح رشت گام‌برداریم.

این مسئول به عضویت خود در مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت نیز اشاره‌کرد و گفت: این دوران یادآور خاطره‌های خوب و ارزش‌مندی است.

سرپرست کانون گیلان نیز ضمن قدردانی از نگاه ویژه مسئولان به حوزه فرهنگ،  از هم‌گامی کانون پرورش فکری با فن‌آوری‌های روز و پاسخ‌گویی آن به خواسته‌های نسل امروز سخن‌گفت وتعامل با دستگاه‌های فرهنگی،  فعالیت‌های حضوری و نقش‌آفرینی در فضای مجازی را ازاهم برنامه‌های  این روزهای کانون دانست.

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌حال،  راه‌اندازی انجمن‌ها و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط کانون را به موازات فعالیت‌های مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، فراگیر(ویژه‌کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص) کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی یادآورشد و افزود: عرضه کتاب و محصولات فرهنگی به مخاطبان نیز در دستور کار قراردارد.

این مسئول فرهنگی درهمین زمینه، از خواسته‌های کانون برای اختصاص فضاهای مناسب جهت دسترسی مخاطبان به کتاب و محصولات فرهنگی کانون صحبت‌کرد و راه‌اندازی فروشگاه در  شهرستان رشت را یک اولویت خواند.

او در همین‌حال، نگاه فرهنگی مسئولان استانی، به ویژه دست‌اندرکاران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت را اثربخش و دلگرم‌کننده خواند و همراهی افزون‌تر آنان جهت فرصت‌سازی هرچه بیش‌تر برای آینده‌سازان ایران اسلامی را خواستارشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =