شیوه های پژوهش درکانون لرستان تشریح شد

همزمان با آغاز برنامه های هفته پژوهش با شعار« ازمساله شناسی تامعرفت شناسی» برنامه های متنوعی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان شروع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، همزمان با آغاز برنامه های هفته پژوهش با شعار« ازمساله شناسی تامعرفت شناسی» برنامه های متنوعی از سوی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان شروع شد.
براساس این گزارش: امروز 24 آذر ماه 1400 نشست تخصصی پژوهش با موضوع: شیوه های پژوهش برای نوجوانان با تدریس مریم خاکی مربی مسئول مرکز شماره یک بروجرد لرستان به صورت مجازی برگزارشد.
دراین نشست تخصصی اعضای نوجوان مراکز سراسر استان حضور داشتند و با مباحثی مانند: کاوشگری و پژوهش در قالب تقویت کنجکاوی،تشویق به طرح سوال و آموزش درست مطرح کردن سوال (سوال های همگرا و واگرا ) آشنا شدند.
مریم خاکی ضمن بیان مطالبی درخصوص آشنا کردن اعضا به برنامه ریزی برای یافتن پاسخ ها، انواع پژوهش  و نحوه ارائه یک پژوهش نکاتی را مطرح کرد.
این فعال حوزه پژوهش گفت:  با توجه به اینکه در عصر دانایی قرار داریم قدرت انسان ها به میزان دانایی آنهاست و تلاش برای کسب اطلاعات جدیدو افزایش دانش و آگاهی امری ضروری محسوب می شود و یک پژوهش خوب با یکپرسش آغاز می شود.
وی تقویت مشاهده و نگاه کنجکاو و جستجوگررا مهم دانست و اضافه کرد: انواع سوال (همگرا - واگرا) نحوه پرسیدن و سوال کردن، تقویت مشاهده و نگاه کنجکاو و جستجوگر را توضیح داد و در ادامه کارگاه انواع پژوهش را تشریح کرد.
درادامه این نشست تخصصی نیکا سلیمانی اصل و غزل پنهانی دو عضو فعال در حوزه پژوهش به ارائه پژوهش های خود در خصوص آزمایش علمی و بررسی و بدست آوردن متغیرهای مواد مختلف و بررسی سفرهای اردویی باتوجه به تفاوت در رده های سنی و... پرداختند.
این نشست تخصص با پرسش و پاسخ و ارسال نمونه آثار پژوهشی به پایان رسید.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =