کد خبر: 311222
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
بازدید 399
گرامی‌داشت «شب یلدا» در کانون البرز

مراکز فرهنگی، هنری و انجمن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز شب یلدا را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مراکز مختلف کانون در این استان با اجرای فعالیت‌های متنوع «یلدا» را به عنوان یک آیین سنتی و ملی و شب قصه و قصه‌گویی گرامی داشته و به اعضای کودک و نوجوان مرکز معرفی کردند.

در مرکز شماره ۲ کانون کرج، تعدادی از اعضا با حضور در این مزکز با یلدا و آداب و رسوم مخصوص به آن آشنا شدند.

جمعی از دانش آموزان مدرسه شهدای غواص نیز با حضور در مرکز شماره ۴ کانون کرج در ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله قصه‌گویی قصه‌ی «طبل جادویی»،کارگاه نقاشی با موضوع «آدم برفی»و ساخت کاردستی«انار» حضور یافته و در ضمن این برنامه‌ها با شب یلدا و آداب و رسوم مخصوص آن آشنا شدند.

طاهره گرمسیری، کارشناس فرهنگی بخش سیار کانون البرز هم با حضور در موسسه «مهر دست مادر» فعالیت‌های مختلفی از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی و نمایش خلاق را برای کودکان تحت پوشش اسن موسسه اجرا کرده و در پایان کتاب و عروسک‌های یلدایی کاردستی را به این عزیزان اهدا کرد.

گروه مجازی پیک یارمهربان ویژه اعضای کتابخانه سیار کانون البرز هم  در ویژه برنامه‌ای اعضای این کتابخانه را با آداب و رسوم شب یلدا آشنا کرد.

قصه‌گویی، شعرخوانی، خاطره‌ گویی، مسابقه، قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، عکس یلدا و ساخت کاردستی یلدایی از فعالیت‌های اجرا شده در این  گروه بود؛بخشی از این برنامه به معرفی اعضای برگزیده بخش سیار در  مهرواره قصه‌های علمی اختصاص یافت.

انجمن قصه گویی کانون البرز نیز روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۳۰/۱۲ تا ۳۰/در صفحه رسمی خود به نشانیghesehgouee.alborz@میزبان فاطمه موسوی و ثریا سقزچی دو نفر از مادربزرگ‌های قصه‌گوی استان و مهتاب میرزاپور، مسوول انجمن ادبی و مربی فرهنگی مرکز شماره ۳ کانون کرج بوده و با اجرای خدیجه میرزایی مربی فرهنگی مرکز شماره ۴ کانون کرج، قصه‌های زیبایی را تقدیم بازدید کنندگان خواهد کرد.

    در مرکز شماره ۳ کانون کرج نیز ویژه برنامه‌ای برای معرفی یلدا و آیین‌های آن به اعضا برگزار و فعالیت های مختلفی از جمله حافظ خوانی توسط «پرنیان داوودی»، نواختن موسیقی و شعرخوانی توسط «تمنا پور مومنی»،اجرای کمدی توسط پدربزرگ یکی از اعضا، خوانش سرود «صد دانه یاقوت» توسط اعضای مرکز ، قصه‌گویی قصه «یلدا و نه نه سرما» توسط سپیده اخلاقی، مربی فرهنگی مرکز و معرفی سنت‌های یلدایی توسط مجری و عروسک اجرا شد.

آرزوهای اعضا گلوله های برفی بر تن آدم برفی

در پایان این برنامه که با حضور معاون فرهنگی، اجرایی کانون استان و جمعی از کارشناسان، مسوول ، مربیان و اعضای مرکز برگزار شد،  اعضا آرزوهای خود را  بر گلوله‌های برفی ساخته شده نوشته و برروی آدم برفی نصب کردند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =