راه‌اندازی خانه عروسک‌ها و سالن نمایش کانون شیراز با حضور مدیرعامل

«خانه عروسک‌ها» و «سالن نمایش»، «رادیو ایستگاه» و «نمایشگاه تمبر» از مهم‌ترین برنامه‌های دومین روز و آخرین روز سفر مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان فارس و شهر شیراز بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده بعدازظهر روز ۹ دی ۱۴۰۰ «خانه عروسک‌ها» و «سالن نمایش» کانون فارس را در شیراز اقتتاح کرد. «خانه عروسک‌ها» در پی برگزاری جشنواره استانی «ساخت عروسک‌های بومی، محلی، آیینی و نمایشی» و با هدف احیا و بازتولید عروسک‌های بومی، محلی و معرفی فرهنگ غنی استان و همچنین تقویت هنر نمایش عروسکی، راه‌اندازی شد.

سالن نمایش(اتاق بلک باکس) کانون فارس نیز با ظرفیت ۶۰ نفر به عنوان سالن اختصاصی مجهر به اتاق گریم، نور و صداو محیط آکوستیک با صندلی‌های پلکانی مخصوص سالن اجرای نمایش، از سوی مدیر عامل افتتاح شد.

مدیرعامل در ادامه از کتابخانه مرجع مجتمع کانون شیراز بازدید کرد و با حضور در استودیوی کانون فارس، با خوانش یک داستان کوتاه، سومین کتاب صوتی کانون فارس را کلید زد.

علی‌اکبرزاده پس از آن به مرکز فرهنگی هنری شهر صدرا رفت تا در افتتاح «رادیو ایستگاه کانون» شرکت کند. رادیو ایستگاه کانون را مربیان و اعضای نوجوان مرکز صدرا با هدف برقراری ارتباط مؤثر با اعضای نوجوان، جذب و نگهداری اعضای نوجوان، ایجاد فضای صمیمی با هدف بررسی نیاز نوجوانان و معرفی کانون به جامعه راه‌اندازی کرده‌اند و نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی، ایده‌سازی، خبرنگاری، گزارشگری، گویندگی، آیتم‌سازی، برنامه‌نویسی در آن فعالیت می‌کنند و هفته‌ای یک بار برنامه خود را به صورت زنده در فضای اسکای روم به اجرا در می‌آورند.

 بر این اساس اولین برنامه رادیو ایستگاه از سوی نوجوانان عضو مرکز صدرا در حضور مدیر عامل پخش شد.

بازدید از نمایشگاه آثار اعضا، قصه‌گویی با ابزار از سوی دو  عضو کودک مرکز، پخش کلیپ خوش‌آمدگویی و درخواست اعضای کودک، درخواست نوجوانان از مدیر عامل و پخش کلیپ فعالیت‌های فرهتگی، هنری و ادبی مرکز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مرکز صدرا بود. اعضای کودک این مرکز کانون، ایجاد سالن تئاتر و سینما و فضای سبز اطراف کانون را از مدیرعامل خواستار شدند. کتاب‌های جدید، مربیان بیشتر و متخصص و فضای بزرگ‌تر، اتاق فکر مختص نوجوانان و فعالیت‌های جدید نیز درخواست‌های نوجوانان مرکز صدرا بود.

مدیرعامل در ادامه به مرکز شماره ۵ کانون شیراز رفت و نمایشگاه تمبر آثار برگزیدگان بین‌المللی مسابقه‌های نقاشی از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس را افتتاح کرد. این اولین بار است که با ابتکار کانون فارس، آثار برگزیده اعضا به شکل تمبر و با همکاری اداره پست آماده و منتشر می‌شود. پیش از این با برگزاری نشست‌هایی با حضور مدیر کل پست و مدیر کل کانون فارس، پیشنهاد کانون برای چاپ تمبر مطرح و با استقبال مسوولان اداره‌ کل پست استان فارس روبرو شد.

این آثار مربوط به مسابقه‌های: هیکاری ژاپن، نوازاگورا بلغارستان، اسلوونی، کاناگاوا ژاپن، لیدیسیه چک، هنگ‌کنگ، تاشکند مجارستان، بلاروس و ... است. مدیر عامل به مسوولان کانون فارس پیشنهاد داد این آثار را به مدت ده روز در نمایشگاه سالن حجاب به نمایش بگذارند.

مهدی علی‌اکبرزاده روزهای ۸ و ۹ دی ۱۴۰۰ در استان فارس حضور داشت و از چندین مرکز کانون در شهرهای لار، جهرم و شیراز بازدید و نخستین مرکز کانون در شهر «اِوَز» را افتتاح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =