تاکید بر اهمیت تقویت بخش علمی جشنواره پویانمایی با همکاری دانشگاه‌ها

شورای علمی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تشکیل جلسه داد تا اعضای آن بر اهمیت تقویت وجهه علمی این رویداد بین‌المللی تاکید کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اولین نشست شورای علمی جشنواره با حضور نمایندگانی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های هنری تهران  و محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره و معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این نشست که نمایندگان دانشگاه‌های صدا و سیما، تربیت مدرس، سوره و هنر نیز در آن حضور داشتند،  نخست گزارشی از روند برگزاری و دستاوردهای پژوهشی دوره پیش، چشم‌انداز پیش رو و سپس آمار تعداد و تنوع دانشگاهی شرکت‌کنندگان و مکاتبات انجام شده در این دوره از سوی دبیر جلسه به اعضاء ارائه شد. سپس اعضای شورا به تشریح انتظارهای خود به عنوان نمایندگان دانشگاه در بخش علمی به‌ویژه تقویت این بخش جشنواره پرداختند.

سیدنجم‌الدین امیرشاه کرمی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در این نشست ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران بخش علمی دوره پیش بر لزوم افزایش همکاری این بخش از جشنواره با نشریات علمی دانشگاهی در حوزه انیمیشن از جمله فصلنامه علمی تخصصی «انیمیشن، سینما و هنرهای دیجیتال» تاکید کرد.

در ادامه رامتین شهبازی عضو هیات علمی دانشگاه سوره درباره امکانات و ملزومات تاسیس انجمن علمی تخصصی انیمیشن توضیح‌های مبسوطی ارائه داد.

محمدرضا حسنایی عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران نیز ضمن قدردانی از همت جشنواره پویانمایی برای پیگیری چاپ سه کتاب ماحصل همکاری کانون پرورش فکری و دانشگاه‌های صدا و سیما، تربیت مدرس، هنر و سوره، تاکید کرد: بدون شک جشنواره پویانمایی تهران یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهانی انیمیشن و فرصتی برای افزایش اعتبار جهانی پژوهش انیمیشن در ایران محسوب می‌شود. بسیاری از میهمانان مطرح جشنواره به اعتبار سابقه طولانی آن و نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن شرکت می‌کنند. این موضوع فرصتی است که باید مورد توجه مدیران هنری و فرهنگی کشور قرار بگیرد و از این جشنواره به عنوان محملی برای کشف استعدادهای علمی و هنری در حوزه انیمیشن بهره گیرند. وزارت علوم نیز می‌تواند مانند بسیاری از کشورهای دیگر فرصت‌های ویژه مطالعاتی و ارتقا تحصیلی و هنری را برای برگزیدگان این جشنواره معتبر فراهم آورد و از این طریق به ارتقا کیفیت هنری و علمی انیمیشن به عنوان یک محور تاثیرگذار فرهنگی کمک کند.

کیارش زندی عضو هیات علمی دانشگاه سوره نیز در ادامه نشست اعلام کرد که خوشبختانه عملکرد جشنواره و استقبال اهالی انیمیشن از آن باعث شده که این جشنواره در رتبه‌بندی‌های جهانی حتی از جشنواره‌های معتبر و قدیمی‌تری همچون زاگرب پیشی بگیرد و بهبود کیفیت علمی جشنواره می‌تواند این مسیر پیشرفت را هموارتر کند. نیل به این مقصود از طریق همکاری معاونت فرهنگی واجتماعی و پژوهشی وزارت علوم قابل اجرا و پیگیری است.

در این بخش محمدرضا حسنایی یادآوری کرد: با عنایت به تاکید رهبرمعظم انقلاب بر نیاز به رشد و توجه به علوم انسانی و هنر در ایران متذکر شد: باید از توان و امکانات نهادها و وزارت‌خانه‌های مختلف به صورت حداکثری استفاده کرد و آنان را به همکاری در اعتلای این امر مهم ترغیب کرد.

احمد سفلایی عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما نیز ضمن تایید این مطلب افزود: بخش علمی جشنواره در سال‌های اخیر مسیر جدیدی را گشوده است  و بسیاری از موانع سابق از پیش پای این بخش برداشته شده است و بنابراین انتظار می‌رود که همکاری دانشگاه‌ها و مدیران فرهنگی و  علمی کشور با بخش علمی جشنواره بین المللی پویانمایی به مراتب بیشتر از دوره گذشته باشد و امیدواریم شاهد کارنامه‌ای به مراتب پربارتر از دوره قبل باشیم. بدون شک این بخش زمانی دارای اعتبار خواهد بود که حاصل همفکری و همراهی تمام جامعه علمی و دانشگاهی انیمیشن کشور باشد.

در این جلسه محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره دوازدهم، محمدرضا حسنایی، امیرحسن ندایی، سیدنجم‌الدین امیرشاه‌کرمی، کیارش زندی، رامتین شهبازی، وحیداله موسوی واحمد سفلایی  حضور داشتند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۵ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =