هشتمین روز از جشن‌های دهه مبارک فجر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر مراکز کانون سراسر استان همدان به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مربیان کانون این استان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هشتمین روز از دهه مبارک فجر را گرامی داشتند.
• ‏مجتمع فرهنگی‌هنری آیت‌الله مدنی کانون با آموزش ساخت پرچم با اثر انگشت جهت آمادگی کودکان برای شرکت در مسابقه عکاسی «پرچم پر افتخار من» میزبان ۱۹۵ نفر از دانش‌آموزان آموزشگاه دخترانه پویندگان به صورت مجازی بودند.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ همدان با اجرای ویژه برنامه‌ی روایت وقایع انقلاب توسط نوشین بگلریان به همراه عروسک‌گردانی، اجرای سرود نمایش توسط کودکان، قصه‌گویی از خاطرات انقلاب، اجرای بازی نمایشی با استفاده از عروسک و شعرخوانی میزبان اعضای خود بودند. 
• مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ همدان با همکاری شهرداری منطقه ۴ اقدام به برگزاری نمایشگاه «گذری بر تاریخ انقلاب» و اجرای مسابقه هنری و ادبی با موضوع انقلاب و بوی پیروزی کرد.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ نهاوند، با اجرای ویژه برنامه «اراده آهنین» در روز تجدید بیعت تاریخی نیروی هوایی با امام خمینی رحمت الله در آموزشگاه پسرانه سهیل به معرفی شغل خلبانی پرداخت و هم‌چنین خلبانان شهید بابایی، شیرودی و کشوری را برای کودکان معرفی کرد.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری تویسرکان، ویژه‌برنامه «من یک انقلابی‌ام» را در آموزشگاه شهید درویشی این شهر با حضور ۴۵ نفر از کودکان و نوجوانان با معرفی وقایع، معرفی پرچم ایران و قصه‌گویی اجرا کرد.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری کبودرآهنگ، با ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «در اوج»، میزبان ۳۰ نونهال آموزشگاه آیت‌الله کاشانی بود. این برنامه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت گرامیداشت ۱۹ شهید پدافند در سایت رادار سوباشی انجام شد. سپس کودکان با تکنیک چاپ به نقاشی پرداختند. در ادامه نوجوانان جهت پاسداشت خون شهدا و تجدید پیمان با آنها به هم‌خوانی سرود «ای ایران ای مرز پر گهر» پرداختند. این برنامه هم‌زمان به صورت مجازی از شبکه شاد برای بیش از ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان آموزشگاه دخترانه شهدای گمنام و آیت‌الله کاشانی به اشتراک گذاشته شد.


• ‏مرکز فرهنگی‌هنری سرکان، با اجرای برنامه‌های مختلف هم‌چون قصه‌گویی، شعرخوانی میزبان کودکان و نوجوانان بود این برنامه‌ها در حضور شهردار و رئیس شورای شهر سرکان اجراشد.
• مرکز فرهنگی‌هنری قهاوند، با حضور در آموزشگاه حضرت زهرا سلام الله به اجرای برنامه‌هایی هم‌چون معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، معرفی کتاب و مسابقه نقاشی پرداخت. هم‌چنین همخوانی سرود های انقلابی نیز از جمله برنامه‌های اجرایی این مرکز بود.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری صالح آباد، میهمان آموزشگاه شهید احمد آقامحمدی بود که مربیان فرهنگی به معرفی وقایع، اجرای مسابقات مفرح،  نمایش خلاق گروهی و جورچین شعارهای انقلابی پرداختند.
• مرکز فرهنگی‌هنری لالجین، با همکاری آموزشگاه پسرانه شهید بهشتی به اجرای مسابقه نواهای انقلابی پرداخت، این مسابقه به صورت کلمات درهم ریخته و جملات نیمه مصور در پشت سر دانش‌آموزان نصب شد و دانش‌آموزان دیگر می‌بایست شعارهای مدنظر را حدس زده و تکرار کنند. این برنامه با هدف معرفی ایام و وقایع تاریخی، ایجاد شور، نشاط، افزایش سرعت عمل و دقت برگزار شد. در قسمتی دیگر از برنامه از برگزیدگان مسابقه‌ی کتابخوانی علامه طباطبایی و شرکت‌کنندگان در مراسم با اهداء جایزه تقدیر به عمل آمد.
•‏ مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان بهار با حضور در آموزشگاه پسرانه محبی اقدام به اجرای برنامه «شلیک موشک‌» برای ۴۰ نفر از دانش‌آموزان کرد، در این برنامه دانش‌آموزان ساخت موشک با تکنیک اوریگامی را آموختند و در پایان به پنج نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری فرسفج، با حضور در آموزشگاه پسرانه حافظ به معرفی شخصیت «شهید فرشید هرمزی» اولین شهید تویسرکان به معرفی وقایع بهمن ۵۷ در شهر تویسرکان پرداخت.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری اسدآباد، اقدام به اجرای برنامه «در زمستان بهاران آمد» با هدف آشنایی اعضا با نمادها و المان‌های انقلاب با بهره گیری از زبان کرد. در این برنامه ابتدا اعضا طرح‌هایی را با استفاده از نمادها انتخاب کرده و سپس طرح‌های انتخابی را بر روی پلاستیک‌های بزرگ در ابعاد ۷۰در ۵۰ با ماژیک اجرا کردند، در مرحله بعدی پلاستیکها را روی میز ثابت کرده و سپس با استفاده از شن‌های رنگی سطح کار را رنگ آمیری کردند. این برنامه به صورت گروهی انجام و در پایان نمایشگاهی از آثار اعضا برپا شد.
• کتابخانه سیار روستایی نهاوند با انجام فعالیت‌های سفالگری، مسابقه پرچم و قصه‌گویی در روستای فیروزآباد و میانگران میزبان کودکان و نوجوانان روستا بود.
 گفتنی است علاوه بر برنامه‌های فوق، کلیپ‌های مختلفی نیز با موضوع انقلاب در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =