اعضای کودک و نوجوان اصفهانی در دومین جشنواره مجازی تاتر کاغذی خوش درخشیدند

برگزیدگان کودک و نوجوان اصفهانی در دومین جشنواره مجازی تاتر کاغذی معرفی شدند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، برگزیدگان کودک و نوجوان اصفهانی دومین جشنواره مجازی تاتر کاغذی معرفی شدند .

تئاتر کاغذی یکی از شیوه‌های نمایش عروسکی است که عروسک‌ها و دکور آن از کاغذ و مقوا ساخته و رنگ‌آمیزی می‌شود.

در این تئاتر عروسک‌ها گاهی حالت تخت و گاهی به صورت حجمی (مدرن) ساخته می‌شوند.

برای اجرای تئاتر کاغذی نیاز به ابزار دور از دسترس و گران قیمت سایر تکنیک‌های نمایش عروسکی نیست و با استفاده از ابزار در دسترس به راحتی می‌توان در خانه تئاتر کاغذی را تولید و اجرا کرد.

 نخستین جشنواره مجازی «تئاتر کاغذی» زمستان سال گذشته در شرایط شیوع کرونا و لزوم در خانه ماندن برای پیشگیری از این بیماری و غنی‌سازی اوقات فراغت ویژه کودکان و نوجوانان با شعار شادی و نشاط در خانواده برگزار شد.

 این جشنواره با موضوع‌های کرونا را شکست می‌دهم، من و کتابم، خاطرات مدرسه، آداب و رسوم عید نوروز در شهر من و خاطرات خانواده برگزار و فیلم‌های آموزشی نیز درباره تولید تئاتر کاغذی، نحوه ساخت عروسک، دکور و عروسک‌گردانی تولید و در سایت پردیس تئاتر تهران بارگذاری شد.

با نظر هیات داوران، مجید قناد، احسان مهدی و فاطمه امینی و ساغر لطفی‌نژاد، یکهزار و ۱۰۰ اثر به مرحله اول راه‌ پیدا کردند و بعد از بازبینی اولیه ۱۱۰ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در نهایت به ۳۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

براین اساس ، " نمایش آرزوی عجیب " کاری مشترک از متین رستمی و سحر خانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمینی شهر جز آثار منتخب بخش اول کودک و نوجوان این جشنواره و نمایش " حضرت نوح ( ع ) " اثر مشترک فاطمه هادیان و حدیث حیدری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گز و برخوار جز آثار منتخب بخش دوم جشنواره بودند .

دومین جشنواره مجازی «تئاتر کاغذی» ویژه کودکان و نوجوانان، مربیان و دانشجویان هنرهای نمایشی با مشارکت انجمن مبارک یونیمای ایران برگزار شد .

شایان ذکراست اعضای نوجوان هنرهای نمایشی کانون استان اصفهان زیر نظر مدرس انجمن خانم ساغر لطفی نژاد در 6 جلسه با شیوه های تولید تاتر کاغذی آشنا شدند و 12 اثر به این فراخوان ارسال کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =