کد خبر: 312566
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
بازدید 462
اهدای چهارمین کتابخانه به دانش‌آموزان روستای پهنه‌بر

در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با همت اداره‌کل کانون استان همدان، چهارمین کتابخانه اهدایی به آموزشگاه فدائیان اسلام روستای پهنه‌بر اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در نهمین روز از دهه مبارک فجر چهارمین کتابخانه اهدایی کانون مزین به نام «شهید رضا کلایی» عضو مرکز شماره یک کانون همدان، به آموزشگاه ابتدایی فدائیان اسلام روستای پهنه‌بر از توابع بخش صالح آباد شهرستان بهار اهدا شد.
در ابتدای این برنامه، مدیرکل کانون استان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به تشریح فعالیت‌های کانون پرداخت و گفت: رسالت اصلی کانون کشف استعدادها، ارتقاء سطح دانش و آگاهی کودکان و نوجوانان است و به سبب اینکه کتابخانه‌های کانون نمی‌تواند در همه نقاط استان جوابگوی نیاز کودکان و نوجوانان باشد، کانون به مناسبت‌های مختلف یک قفسه کتاب همراه ۶۰ جلد کتاب را به آموزشگاه‌های محروم و فاقد کتابخانه اهدا می‌کند.


بهناز ضرابی‌زاده،‏ از کودکان حاضر در برنامه خواست در نگهداری کتاب‌ها کوشا باشند و در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.
در ادامه علیرضا مهری مدیر آموزشگاه فدائیان اسلام ضمن تشکر از مدیرکل کانون بابت این اقدام پسندیده برای محرومیت‌زدایی از مدارس و مناطق کم برخوردار، اهدای کتابخانه از طرف کانون را اقدامی مبارک جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواند و ابراز امیدواری کرد که کودکان با مطالعه کتاب در پیشرفت تحصیلی خود کوشا باشند.


‏سپس زیبا عبدی کارشناس مسئول هنری کانون استان با عروسک‌گارگردانی ارتباط صمیمانه‌ای را با کودکان برقرار کرد.
ساخت گل لاله، بازی محلی و هم‌خوانی سرود از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم بود که توسط صادق فرهادیان و علی خارایی مربیان کتابخانه سیار روستایی همدان اجرا شد .
شایان ذکر است، دبستان فدائیان اسلام تنها آموزشگاه این روستا با ۸۰ دانش‌آموز است. 
گفتنی است کتابخانه شهید کلایی، چهارمین کتابخانه اهدایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان است که روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه به آموزشگاه فدائیان اسلام روستای پهنه‌بر اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =