جشن‌هایی برای چهل و سه سالگی انقلاب در مراکز کانون

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

روایت داستان‌های انقلاب در کانون استان کرمان

مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با برگزاری ویژه‌برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان ایام دهه مبارک فجر را گرامی داشتند.

کانون استان کرمان همزمان با دهه فجر با همکاری «جامعه ایمانی مشعر» استان، در روستاهای «نهضت‌آباد» و «زیارت میرمقداد» از توابع زه‌کلوت مرکز بخش جازموریان اردوی جهادی برگزار کرد. مراسم گرامیداشت دهه فجر برای اهالی این روستاها با اجرای برنامه‌های شاد مانند مسابقه، اهدای لوازم‌التحریر، پخش سرود و شعارهای انقلابی، نورافشانی و... برگزار شد.

همچنین سه پادکست با داستان‌هایی از روزهای انقلاب اسلامی به همت انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری استان کرمان تهیه و در برنامه رادیویی «قاصدک» رادیو کرمان پخش شد.

برنامه ادبی «شکوه پیروزی» در کانون استان کرمانشاه

همزمان با دهه فجر قهرمانان فرهنگی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی تجلیل شدند. در این مراسم که در محل مجتمع فرهنگی‌ هنری آفرینش کانون کرمانشاه برگزار شد، نزدیک به یکصد نفر از اعضا، مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری استان در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری، مورد تجلیل قرار گرفتند.

برگزاری برنامه ادبی «شکوه پیروزی» به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در فضای اسکای روم از دیگر برنامه‌های کانون استان کرمانشاه بود. در این برنامه مجازی کارشناسان ادبی، مربیان ادبی و فرهنگی، اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان حضور داشتند.

همچنین برنامه‌های فرهنگی در منطقه کم‌برخوردار کرناچی، از سوی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با همکاری بسیج مناطق عشایری سپاه پاسداران برگزار شد.

مهرواره عکاسی «تصویری از بهاران» در کانون استان کهگیلویه و بویراحمد

هم‌زمان با دهه فجر آثار نقاشی عضو هنرمند نوجوان کانون پرورش فکری با عنوان «ایران سرافراز» در نمایشگاهی در کانون استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایش درآمد.

برنامه‌های متنوع ادبی نیز در مراکز استان برای کودکان و نوجوانان برگزار شد. از جمله برنامه‌های اجرا شده می‌توان به مهرواره ادبی «کبوتران انقلاب» با همکاری ستاد اقامه نماز در مراکز فرهنگی هنری گچساران و ویژه‌برنامه «دمی با شعر انقلاب» در مراکز شماره یک و دو یاسوج و سی‌سخت اشاره کرد.

در ویژه‌برنامه «دمی با شعر انقلاب» ضمن خوانش اشعار انقلابی به تاثیر آنها بر روند انقلاب اسلامی و پیروزی آن پرداخته شد.

همچنین انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری استان به مناسبت دهه فجر، مهرواره عکاسی «تصویری از بهاران» را برگزار کرد. این برنامه با هدف ثبت لحظه‌های ناب از حضور حماسی مردم در دهه مبارک فجر، انعکاس احساس شعف و شادی عمومی و تجلی غرور ملی در جشن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

نمایشگاه «دانستنی‌های انقلاب» در کانون استان گلستان

کانون استان گلستان به مناسبت دهه فجر ویژه‌برنامه «عصر قصه» را در مینودشت به صورت مجازی برگزار کرد. در این برنامه که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و انجمن قصه‌گویی کانون استان برگزار شد، ۵ قصه‌گوی کودک و نوجوان قصه‌هایی با محتوای انقلاب اجرا کردند.

برگزاری نمایشگاه «دانستنی‌های انقلاب» در مرکز فرهنگی هنری گالیکش از دیگر برنامه‌های کانون استان گلستان بود. در این نمایشگاه کتاب‌های انقلابی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی در گروه سنی کودک و نوجوان به نمایش گذاشته شد.

نقد این کتاب‌ها از سوی مربی مرکز و بررسی عکس‌های مربوط به صحنه‌های انقلاب توسط مسوول انجمن عکاسان استان، از جمله برنامه‌هایی بود که در این نمایشگاه انجام شد.

همچنین نشست ادبی و معرفی کتاب‌هاب انقلابی ویژه اعضا کانون پرورش فکری از برنامه‌های کانون گلستان به مناسبت دهه فجر بود. در این برنامه مربی فرهنگی کانون به روایت گوشه‌ای از خاطرات انقلاب برگرفته از کتاب «امام آمد» پرداخت و اعضا با شخصیت‌پردازی، تیپ‌سازی و دیالوگ‌گویی، همراهی کردند.

جشن «قصه‌های انقلاب» در کانون استان گیلان

هم‌زمان با دهه فجر نمایشگاه دستاوردهای علمی مربیان و اعضای مرکز علوم و نجوم در کانون پرورش فکری استان رشت برگزار شد. آشناسازی مخاطبان با برنامه‌ها و دستاوردهای علمی مربیان و اعضای کودک و نوجوان «مرکز علوم و نجوم» کانون پرورش فکری و تشویق آینده‌سازان برای شرکت در فعالیت‌های این مجموعه، از اهداف برپایی این نمایشگاه بود.

مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون شهرستان انزلی نیز «جشن قصه‌ها انقلاب» را در بستر فضای مجازی برگزار کردند. بهره‌گیری از ابزار قصه‌گویی در تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با رخدادها و شخصیت‌های نقش‌آفرین سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی، از اهداف برگزاری جشن (قصه‌های انقلاب» بود.

همچنین پویش «پرچم افتخار، به‌نام شهید اقتدار» با هدف ارج‌گذاری به پرچم جمهوری اسلامی ایران و خاطرنشان‌کردن نقش شهیدان والامقام در اهتزار همیشگی این پرچم مقدس، هم‌زمان با چهل‌وسومین فجر انقلاب در ستاد و مراکز فرهنگی هنری کانون راه‌اندازی شد.

اجرای نمایش «پادگان کله مرغی» در کانون استان لرستان

همزمان با دهه فجر کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری لرستان در روستای «چشمه سرخه» خرم‌آباد و مناطق کم‌برخوردار برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی اجرا کردند.

همچنین در روزهای دهه مبارک فجر، مراکز سیار و ثابت در مناطق کم برخوردار به اجرای برنامه‌های مختلفی مانند؛ معرفی وقایع، معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، معرفی کتاب، معرفی کانون، نمایش طنز، مسابقه و بازی و سرگرمی پرداختند.

اجرای نمایش طنز «پادگان کله مرغی» از دیگر برنامه‌های کانون استان لرستان بود. این نمایش کاری از انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری لرستان است که در طول دهه فجر به صورت مجازی و خیابانی اجرا شد.

در مرکز کانون الیگودرز نیز نمایشگاهی از آثار هنری اعضا برگزار شد. در این نمایشگاه تعدادی از آثار هنری شامل کاردستی، نقاشی، خوشنویسی، اوریگامی و کلاژ به نمایش درآمد و در ادامه دانش‌آموزان سرود انقلابی اجرا کردند و اعضای کانون به شاهنامه‌خوانی و اجرای موسیقی پرداختند.

برگزاری نشست پژوهشی در کانون استان مازندران

کانون استان مازندران به مناسبت گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی انجمن هنرهای نمایشی، چهار نمایش «مامان ماشینی»، «مهمان جا مانده»، «کباب کلاغ» و «سبز کشمشی، زرد نخودی» از آثار هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی استان مازندران را در چهار مرکز فرهنگی هنری به روی صحنه برد.

برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضای کانون پرورش فکری شهرستان سیمرغ از دیگر برنامه‌های این استان بود. در این نمایشگاه آثار تعدادی از هنرمندان شهرستان سیمرغ و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.

علاوه بر این نشست پژوهشی اعضای پژوهشگر کانون پرورش فکری مازندران با موضوع انقلاب اسلامی برگزار شد. این نشست از سوی واحد پژوهش کانون به منظور آشنایی اعضای پژوهش‍گر کانون مازندران با وقایع انقلاب اسلامی و گفتگو با یکی از فعالان در ایام پیروزی انقلای اسلامی با عنوان «گلگشت انقلاب» و با دعوت از رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

معرفی کتاب‌های انقلابی در کانون استان مرکزی

در کانون استان مرکزی مهرواره «لب آهنگ» با عنوان «هوا دلپذیر شد» به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد. در این مهرواره کودکان و نوجوانان با دانلود یکی از سرودهای خاطره‌انگیز دوران پیروزی انقلاب اسلامی از سایت markazi.kpf.ir و تهیه نماهنگ هم‌خوانی و لب‌آهنگ در این مهرواره شرکت کردند.

همچنین با همکاری آموزش و پرورش قصه‌های انقلابی از سوی مربیان کانون در شبکه شاد ویژه دانش‌آموزان نوآموز و ابتدایی روایت شد.

نقاشی دیواری با موضوع انقلاب، اختتامیه مهرواره استانی پویانمایی، سفیران قصه‌گو، معرفی کتاب‌های انقلابی با همکاری صداو سیمای استان، شروع به کار آسمان‌نما، خوشنویسی شعارهای انقلابی، غبارروبی مزار شهدا، تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران، پرواز بادبادک‌ها، برگزاری انجمن قصه‌گویی با موضوع انقلاب، برگزاری انجمن نمایش، برگزاری انجمن ادبی (شعر و داستان) از دیگر برنامه‌های کانون استان مرکزی در ایام دهه فجر بود.

ویژه برنامه «آفتاب انقلاب» در کانون استان هرمزگان

در کانون استان هرمزگان ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی با محوریت انقلاب اسلامی برگزار شد؛ از جمله ویژه‌برنامه «آفتاب انقلاب» با مشارکت مراکز سیار روستایی، حاجی‌آباد و مرکز شماره ۱ بندرعباس.

همچنین مراکز فرهنگی هنری سراسر استان با برپایی جشن، کودکان و نوجوانان را با انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل(ره) آشنا کردند.

سی‌وچهارمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نیز با مروری بر آثار «عکاسان انقلاب» از سوی انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان برگزار شد.

در این ایام فراخوان مهرواره «نام دیگرم ایران» با موضوع ایثار و شهادت، خاطرات انقلاب و دهه فجر با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان منتشر شد. در این فراخوان بخش‌هایی همچون خاطرات انقلاب از زبان کودکان و نوجوانان (محتوای صوتی)، تهیه نماهنگ از بیان خاطرات پدران و مادران از دوران انقلاب و دهه فجر، بازخوانی سرودهای خاطره‌انگیز انقلاب (محتوای تصویری) دیده می‌شود.

بازخوانی سرودهای انقلابی در کانون استان همدان

در ایام دهه فجر کودکان و نوجوانان مراکز کانون این شهر با حضور در آرامگاه بوعلی‌سینا سرودهای انقلابی سال ۵۷ را بازخوانی کردند.

همچنین کتابخانه‌ سیار روستایی فامنین با همکاری کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) این شهر، اقدام به اجرای مراسم جشن انقلاب برای بیش از ۵۰ کودک و نوجوان تحت پوشش کمیته امداد کرد. در این مراسم برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله قصه‌گویی، نمایش ‌عروسکی، شعرخوانی و مسابقه اجرا شد.

پیک امید کانون استان همدان نیز با حضور در روستای قباق‌تپه از توابع شهر گل‌تپه در ۷۰ کیلومتری همدان، اقدام به برگزاری جشن انقلاب و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری کرد.

نمایشگاه «روزهای ماندگار» در کانون استان یزد

مراکز فرهنگی هنری استان یزد بخشی از فعالیت‌های خود در ایام پیروزی انقلاب اسلامی را به دو فعالیت هنری عکاسی و نقاشی اختصاص دادند تا جلوه‌هایی از حال و هوای روزهای انقلاب را به تصویر بکشند.

اعضای گروه سنی کودک و نونهال مرکز فرهنگی هنری هرات موضوع انقلاب و شهادت را عنوان نقاشی‌های خود قرار دادند و در پایان مربیان مرکز با تهیه نماهنگ و برگزاری نمایشگاه نقاشی و پخش آن در فضای مجازی بخشی از هنر اعضای خود را به نمایش گذاشتند. مرکز فرهنگی هنری شماره یک اردکان نیز آثار نقاشی اعضای نونهال و نوجوان خود را با موضوع انقلاب، ایثار و شهادت در قالب نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشت.

همچنین برگزاری نمایشگاه مجازی عکاسی با آثار گروه سنی نوجوان و اعضای ارشد با موضوع «روزهای ماندگار» از فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری بهاباد بود.

دهمین عصر شعر انقلاب هم با هدف حفظ ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران در ایام الله دهه فجر برگزار شد و اعضا ادبی مرکز و انجمن ادبی شهرستان به خوانش آثار خود پرداختند.

«پاتوق کتاب» نیز با حضور کودکان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی، در دفتر تسهیلگری و توسعه محله صدرآباد برگزار شد. پیک امید کانون در دفتر تسهیلگری و توسعه محله صدرآباد، با بچه‌ها درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند گفتگو و کتاب‌ها را نقد و بررسی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =