ویژه‌برنامه مجازی«گیل‌ِگب» در نکوداشت روز زبان مادری

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان ویژه‌برنامه مجازی«گیلِ گب» را در نکوداشت روز زبان مادری برگزارکردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه مجازی با مشارکت و هم‌گرایی مراکز فرهنگی هنری کوچصفهان، لشت‌نشاء و شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزارشد.

آشنایی نسل کودک و نوجوان با گنجینه‌های سرزمین مادری و پاس‌داشت فرهنگ بومی محلی استان گیلان، از اولویت‌های دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی بود که روز چهارشنبه، ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ با همراهی اعضای کودک و نوجوان کانون صورت‌گرفت.

اهمیت صیانت از داشته‌های فرهنگی و پیش‌گیری از گُسست‌های میان‌نسلی از جمله موضوع‌های محوری ویژه‌برنامه«گیلِ‌گب» به‌شمارمی‌رفت و مربیان کانون ضمن مهم توصیف‌کردن آشنایی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با زبان گیلگی بر ضرورت آگاهی از ظرافت‌های نهفته در زبان مادری تاکیدکردند.

براساس این گزارش، «گیلِ گب» که با بهره‌گیری از زبان گیلگی و مجری‌گری«مریم حق‌دوست»، مربی‌مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوچصفهان آغازشد، با «قصه‌گویی» و «شعرخوانی» پریناز جعفرزاده و مهرنوش عباسی، از اعضای این مرکز فرهنگی هنری به‌پیش‌رفت.

«مریم حق‌دوست» مربی‌مسئول کانون کوچصفهان
قصه‌گویی پرینار جعفرزاده، عضو کانون کوچصفهان
«خوانش شعر» از سوی مهرنوش عباسی، عضو  کانون کوچصفهان 

«معرفی مکان‌های دیدنی استان گیلان» و «خوانش شعر» به ترتیب از سوی مریم تهذیبی و امین اسمعیلی اعضای کانون پرورش فکری لشت‌نشاء، از دیگر برنامه‌ها بود و با «آموزش غذای گیلانی(چغرتمه)» و «معرفی شخصیت و آثار ناصر وحدتی»، هنرمند و خواننده گیلانی توسط طاهره همایونی، مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ کانون رشت همراه‌شد.

«معرفی مکان‌های دیدنی استان گیلان» توسط عضو مرکز لشت‌نشاء
«شعرخوانی» امین اسمعیلی، عضو کانون لشت‌نشاء
«آموزش غذای محلی» از سوی مربی کانون رشت 
معرفی شخصیت«ناصر وحدتی»هنرمند گیلانی

 «آموزش رشتی‌دوزی» توسط فاطمه نصیر، مربی‌مسئول کانون لشت‌نشاء و  «طراحی خانه روستایی گیلان» از سوی مائده شالچیان، مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری شهرستان رشت -که هم‌زمان با برگزاری این آیین صورت‌گرفت- نیز از جمله برنامه‌های ویژه‌برنامه «گیلِ‌گب» بود و درپایان نیز از تمامی کودکان و نوجوانان همراه در اجرای این آیین مجازی قدردانی‌شد.

 «آموزش رشتی‌دوزی» توسط مربی مسئول مرکزلشت‌نشاء 
«طراحی خانه روستایی گیلان» از سوی مربی فرهنگی کانون رشت

گفتنی‌است، دوم اسفند هرسال از سوی یونسکو روز «جهانی زبان مادری» نام‌گذاری شده و به این مناسبت ویژه‌برنامه‌هایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =