چندقدم تا بهار، عنوان نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون گیلان

انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نشست پایانی سال ۱۴۰۰ را با عنوان «چند قدم تا بهار» برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست مجازی با هدف آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با آیین‌های نوروزی و شیوه برگزاری این مراسم در سراسر جهان، به ویژه کشورهای فارسی زبان برگزارشد.

نگیساعوض‌مطلق و منیژه واحد، رابطان انجمن هنرهای نمایشی کانون استان گیلان نیز در این گردهم‌آیی مجازی به معرفی  نمادهای فرارسیدن عید نوروز پرداختند و «حاجی‌فیروز» را  کهن‌ترین پیک نوروزی عنوان کردند.

این فعالان عرصه هنر در ادامه صحبت‌های خود با خاطرنشان‌کردن این موضوع که حاجی‌فیروز نماد زندگی و رونق کشاورزی است، افزودند: رنگ سیاه صورت و لباس قرمز وی نیز گویای عبور از سرمای زمستانی است و حرارت، جریان آب و بازگشت شکوفه‌ها را نویدمی‌دهد.

رابطان انجمن‌ هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌چنین به برخی نگرش‌های نادرست در ارتباط با حاجی‌فیروز و معرفی این شخصیت به‌عنوان نماد نیازمندی اشاره و اظهارداشتند: لازم است با نویدبخش بهار همراه‌شویم و درسایه آگاهی و اشراف کامل نسبت به پیشینه فرهنگی ایران اسلامی، بهار طبیعت را جشن بگیریم.

اشاره به آیین‌های بومی و محلی گیلان و معرفی پیک‌های نوروزی «عروس گوله»، «رابچره» و «پیربابا» در استان، بخش پایانی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و با اشتراک‌گذاری تصاویر و فیلم‌هایی از مراسم نوروزی در ایران و کشورهای فارسی‌زبان همراه‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =