آیین بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی

آیین بزرگداشت حکیم نظامی شاعر و داستان سرای نامی ایرانی با محوریت نقش مثل‌ها در منظومه‌ی خسرو و شیرین در کانون استان چهارمحال و بختیاری برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، به منظور آشنایی اعضا نوجوان  مراکز کانون استان با متون کهن ادبی و شخصیت‌های بزرگ و نام آور ادبیات پارسی آیین بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، با حضور حمید باقری فارسانی دکترای ادبیات، شاعر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، جمعی از اعضا نوجوان، مسوولین و کارشناسان ستادی و مربیان مراکز فرهنگی برگزارشد.

در این نشست تخصصی 2 ساعته که  همزمان با هفته‌ی بزرگداشت حکیم  نظامی گنجوی، روز  شنبه 21 اسفند  به میزبانی  مرکز شماره‌ی  2 شهرکرد  در فضای مجازی به اجرا درآمد، ابتدا شخصیت نظامی، آثار و سروده‌های  وی در قالب کلیپ و نماهنگ  توسط اعضا و مربی ادبی مرکز معرفی شد  و در ادامه حمید باقری  فارسانی  مدرس نشست، پس از خوانش بخش‌هایی از منظومه‌ی خسرو و شیرین  به بررسی  نقش مثل‌ها  در این منظومه پرداخت. 

شایان  ذکر است  در  همین راستا، نشست مشترکی روز دوشنبه 16 اسفند بین کتابخانه‌ی مولوی و کانون پرورش  فکری  کودکان و نوجوانان  استان  در قالب اشتراکات فرهنگی و تعاملات  بین دستگاهی به صورت  پخش زنده در  فضای اینستاگرام  برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =