نوروزخوانان بهار به مرکز تولید تئاتر کانون رسیدند

همزمان با آغاز اجرای نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» زنگ افتتاح این نمایش از سوی داوود فتحعلی‌بیگی هنرمند پیشکسوت نمایش آیینی سنتی به صدا درآمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عصر روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی با حضور داوود فتحعلی‌بیگی، هنرمند پیشکسوت نمایش آیینی سنتی و در جمع پرشور تماشاگران، اجراهای خود را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

داوود فتحعلی‌بیگی، در این مراسم ضمن قدردانی از مرکز تولید تئاتر کانون در ایجاد فرصت برای شناخت کودکان با نمایش‌های آئینی سنتی گفت؛ کانون آرام آرام باعث روشن شدن چراغ نمایش‌های آیینی سنتی ایرانی برای کودکان و نوجوانان است و این جای تشکر دارد.

وی در ادامه افزود: تلاش ۵۰ ساله استاد جواد انصافی برای حفظ و حراست از نمایش آیینی سنتی ایرانی و نمایش شادی‌آور ایرانی قابل تقدیر است.

این نمایش که حاصل پژوهش‌های علمی چندین ساله جواد انصافی در باره آئین‌ و آداب نوروزی در اقوام مختلف ایرانی است و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ملی ایرانی تولید شده است، اشاره‌ای دارد به قصه دیدار عمو نوروز و ننه سرما که در این میان، آئین‌های پیش بهاری با اشعار و موسیقی نواحی مختلف به مخاطبان کودک و نوجوان معرفی می شود.

در نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان»، جواد انصافی، حمید رئوف تبار، فروغ یزدان، رضا معراجی، امیرمحمد و امیرحسین انصافی، نیلوفر سیاری، تینا نوروزی، مرضیه محمدی، هانیه رهگذر، حسان محبیان به عنوان بازیگر و حامد نصرآبادیان طراح حرکت، علی یداللهی طراح پوستر و بروشور، دلنیا یداللهی نقاش پوستر، علیرضا حسین‌پور طراح و سازنده دکور، فروغ یزدان طراح لباس و سازنده عروسک، محمدرضا شاملوفرد طراح نور و اختر تاجیک عکاس حضور دارند.

همچنین از دیگر دست‌اندرکاران این نمایش می‌توان به مدیران صحنه مرضیه محمدی، هانیه رهگذر و احسان محبیان، روابط عمومی گروه ریحانه مطهری و روژین ستاری، رسانه و تبلیغات مجازی روشنک کریمی، آهنگساز و نوازنده تنبک، دف و دایره امیرحسین انصافی، نوازنده تنبک و داربوکا احسان سامانی‌منش، نوازنده ویلن حسن مصطفی‌پور و نوازنده تار بارمان اهورا اشاره کرد.

اجرای عمومی نمایش «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» تا پایان فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ در مرکز تولید تئاتر کانون واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، پارک لاله تهران میزبان کودکان و نوجوانان است.

علاقمندان می‌توانند از طریق سایت تیوال به نشانی  http://tiwall.com/p/amounorouz یا شماره تلفن‌های ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ اقدام به تهیه بلیت کنند.

گفتنی است در این مراسم مهدی قلعه رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان و مجتبی کاظمی عضو هیات مدیره این انجمن، عادل بزدوده، مجتبی مهدی، آرش شریف‌زاده، ساسان مهرپویان و علیرضا حسین‌پور حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =