کد خبر: 313612
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
هم‌ بازی کنید و هم آموزش ببینید

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی این‌ روزها علاوه‌بر عرضه محصولات خود، برنامه‌های متنوع و آموزنده‌ای برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این روزها پس از سپری کردن ۲ سال کرونایی میزبان هفتمین نمایشگاه اسباب‌بازی و کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

در سالن نمایشگاه، کارگاه‌های هنری برای کودکان درنظر گرفته شده است. بچه‌ها در کارگاه‌های نقاشی، سفالگری، کاردستی،‌ خوشنویسی،‌ اوریگامی و بازی‌های خلاق، دور هم می‌نشینند و با کمک مربیان خود علاوه بر بازی و سرگرمی، آموزش می‌بینند. نکته قابل توجه این کارگاه‌ها این است که کودکان در قالب یک فعالیت گروهی، با یکدیگر در تعامل هستند.

یکی از مربیان کارگاه‌ها درباره استقبال کودکان از این رویداد می‌گوید: پس از ۲ سال که به دلیل کرونا فعالیت‌های گروهی و رویدادهای فرهنگی اغلب تعطیل یا در فضای مجازی برگزار می‌شد، بچه‌ها با برگزاری هر برنامه حضوری ذوق می‌کنند و با شور و نشاط در آن حضور دارند. ما هم از دیدن آن‌ها و خوشحالی‌شان شاد می‌شویم.

در زمان بازدید از نمایشگاه، موسیقی‌های کودکانه و خاطره‌انگیز ازجمله آهنگ‌های کودکانه چرا و چیه شخصیت‌های برنامه تلویزیونی «رنگین‌کمان» در سالن پخش می‌شود و واکنش کودکان به این موسیقی جالب توجه و گاه هیجانی است.

مادری که با کودک خود به نمایشگاه آمده است، می‌گوید: از نمایشگاه چند اسباب‌بازی خریدیم که بچه من بسیار دوست‌شان دارد. از فضای نمایشگاه راضی‌ام چون غرفه‌داران با صبر و حوصله محصولات‌شان را به ما توضیح دادند تا آنچه را می‌خواهیم انتخاب کنیم.
او درحالی که روی صندلی منتظر فرزند خود بود، ادامه می‌دهد: امروز اولین روزی است که با پسرم به اینجا آمده‌ایم و او الان در کارگاه مشغول بازی است. حتما روزهای دیگر هم به نمایشگاه سر می‌زنیم.

در طرف دیگر نمایشگاه، یک مادر و پدر که از لباس فرم آن‌ها به نظر می‌رسد کارمند باشند، با کودک خود مشغول بازی هستند. مادر می‌گوید: زمان نمایشگاه عصر تا شب است و فرصت خوبی‌ست تا پس از تمام شدن ساعت کاری با کودک خود سری به اینجا بزنیم.

دو عروسک‌گردان زن و مرد در بخش مرکزی نمایشگاه با همکاری و مشارکت بچه‌ها و پخش موسیقی، برنامه اجرا می‌کنند. آن‌ها در طول برنامه علاوه‌بر سرگرمی کودکان، به مخاطبان نکات آموزشی ارائه می‌دهند. در یک بازی ماهیگیری، عروسک برنامه خطاب به بچه‌ها می‌گوید: «ماهیگیری در اوایل بهار و پاییز ممنوع است. می‌دونین چرا؟ چون ماهیا، بچه‌های کوچولو تو شکمشون دارن.» در بخش بعدی برنامه، مجری عروسک‌هایی را که از وسایل بازیافتی درست شده‌اند به بچه‌ها معرفی و با آن عروسک برایشان نمایش اجرا می‌کند.

غرفه داران در تمام مدت برای معرفی محصولاتشان آماده هستند و حتی برخی از غرفه‌ها امکانی فراهم کرده‌اند تا بچه‌ها با اسباب‌بازی‌ها بازی کنند و برای خرید محصول راحت‌تر باشند.

در سالن سینمای کانون نیز برنامه‌هایی درحال انجام است و شخصیت عروسکی مل‌مل برای کودکان برنامه اجرا می‌کند. بعضی از بچه‌ها با هیجان به سمت سالن نمایش می‌آیند تا این اجرا را تماشا کنند اما تمایل بقیه بچه‌ها، حضور در نمایشگاه و بازی و خرید اسباب‌بازی است.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =