نقاشی قوه تخیل کودکان را رشد می‌دهد/ تلاش برای آماده‌سازی ذهنی نسل جدید

مربی کارگاه مهارتی نقاشی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روند کار در این کارگاه را تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عارفه مهابادی مربی کارگاه نقاشی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره کارگاه مهارتی که این روزها در نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برپاست، گفت: در کارگاه ما بازدیدکننده‌های بین ۲ تا ۱۲ سال نقاشی با پاستل و آبرنگ را انجام می‌دهند و من به عنوان یک تسهیل‌گر سعی می‌کنم بچه‌ها ایده و تصویر ذهنی‌ای که مدنظر دارند، روی کاغذ ترسیم کنند.

او افزود: وظیفه من به عنوان مربی، آموزش ابتدایی‌ترین مسائل در نقاشی به کودکان است و البته اینکه ذهن آن‌ها را برای پرورش ایده و ترسیم بهتر، باز کنم. 

این مربی کانون درباره رویکرد آموزشی در کارگاه توضیح داد: باتوجه به محدودیت زمان و مکان سعی می‌کنیم شرایط بیشترین بازدهی را برای کودکان فراهم کنیم به عنوان مثال پاستل و کاغذ با هم و آبرنگ و مقوا را کنار هم به بازدیدکننده‌ها ارائه می‌کنیم تا به‌راحتی نقاشی کنند.

مربی کارگاه نقاشی در پایان با اشاره به تاثیر نقاشی در کودکان بیان کرد: قوه ایده‌پردازی و تخیل در کودکان با نقاشی پیشرفت می‌کند، به این صورت که یک صفحه کاملا سفید را تبدیل به یک ایده و طرح می‌کنند. این مساله و ویژگی در بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی وجود ندارد و حتی قوه خیال‌پردازی آن‌ها هم به‌تدریج از بین می‌رود.

هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بخش‌های مختلفی را برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته است که یکی از این بخش‌ها، کارگاه‌های مهارتی و هنری است.
کارگاه‌های این دوره از جشنواره شامل کارگاه بازی خلاق، نقاشی، اوریگامی، کاردستی خلاق، سفال و خوشنویسی است که با حضور مربیان باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و آموزش‌ها به سبک کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تک جلسه‌ای کانون صورت می‌گیرد.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

هفتمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «مدیریت بحران» نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =