کد خبر: 314193
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
بزرگداشت روز خلیج فارس در مراکز کانون در استان‌ها برگزار شد

همزمان با روز ملی خلیج فارس، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌ها با برگزاری برنامه‌های متنوع این روز را گرامی داشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این ویژه برنامه‌ها با هدف معرفی خلیج فارس، توجه به محیط زیست و ایجاد شور و نشاط میان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزار شد.

بزرگداشت خلیج فارس در جشن تندیس‌های شنی

به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با همکاری شرکت جهان‌طب سامان؛ مجری طرح‌های محیط زیستی، مهرواره تندیس‌های شنی را ویژه کودکان و نوجوانان و خانواده‌های بوشهری برگزار کرد.

این برنامه در دو بخش اصلی مهرواره تندیس‌های شنی و جنبی پاکسازی ساحل خلیج فارس برگزار شد.

سمیه رسولی مدیرکل کانون استان بوشهر با اعلام اینکه هدف از این برنامه معرفی و بزرگداشت روز ملی خلیج فارس، ایجاد شادی، شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان است گفت: در این برنامه به معرفی ظرفیت‌های محیط زیستی و پتانسیل‌های گردشگری خلیج فارس و پاسداشت زیبایی و پاکیزگی ساحل خلیج فارس پرداختیم و هدف دیگر ما از برگزاری این رویداد کشف استعدادهای نهفته کودکان در هنر تندیس‌سازی بود.

این ویژه‌برنامه که با حضور کودکان و نوجوانان بوشهری، مدیرکل کانون استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون و کارشناسان اداره کل کانون استان بوشهر و مربیان مراکز ۱ و ۲ بوشهر برگزار شد، شامل ایستگاه‌های پاکسازی ساحل، نقاشی، اهدا کتاب و کیسه‌های پارچه‌ای قابل بازیافت و طناب کشی بود.

همچنین به همت کانون پرورش فکری مرکز دیلم، جشن پرواز بادبادک‌ها بر فراز خلیج فارس در ساحل این شهرستان برگزار شد.

قمرغلامیان، مسئول کانون پرورش فکری مرکز دیلم، هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان بیان کرد و شادی را حق طبیعی همه بچه‌ها و خانواده‌ها دانست که نباید رعایت این حق نادیده گرفته شود.

وی خلیج فارس و سواحل زیبای آن را که نعمتی خدادادی به مردمان ایران است مکانی مناسب برای برگزاری برنامه‌ها دانست و افزود: اگر از امروز به کودکانمان بیاموزیم که فضاهای عمومی شهر متعلق به همه آن‌هاست و باید نسبت به حفظ زیبایی آن تلاش کنند، در آینده همین کودکان و نوجوانان، بزرگسالانی مسئولیت‌پذیر می‌شوند که در حفظ و نگهداری محیط زیست و فضای اطرافشان کوشا خواهند بود.

کودکان هرمزگانی در روز خلیج فارس زنجیر انسانی تشکیل دادند

اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جزایر و بنادر استان هرمزگان هم‌زمان با روز ملی خلیج فارس زنجیر انسانی تشکیل دادند و بادباک‌های خود را بر فراز خلیج همیشه فارس به پرواز در آوردند.

بر اساس این خبر در این روز ویژه‌برنامه‌های مختلفی در مراکز کانون این استان برگزار شد که بازدید اعضای کارگاه محیط زیست از غرفه اکوسیستم جانوری مرکز علوم کانون واقع در جزیره هرمز و اجرای برنامه معرفی سرزمین، آداب و رسوم، پوشش مردمان جزایر، منابع و آبزیان این منطقه و ساخت کاردستی از سوی کتاب‌خانه سیار بندرعباس برای کودکان روستایی و محله‌های کم‌برخوردار از جمله برنامه‌های این روز در کانون استان هرمزگان بود.

 هم‌چنین اعضای مراکز با نوشتن متن ادبی، ساخت انیمیشن، حضور در کنار ساحل خلیج فارس و نقاشی روی ماسه روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند

 در همین حال تهیه‌ی کلیپ از جاذب‌های بندرعباس برگزاری فعالیت‌های معرفی ایام و وقایع، کتابخوانی، آموزش اوریگامی، قصه‌گویی و سفالگری، نقاشی و معرفی سرزمین، مسابقه با محوریت خلیج فارس و برپایی اردو و بازی‌های بومی و محلی این روز را گرامی داشتند.  

ویژه برنامه «خلیج همیشه ماندگار» در کانون خراسان جنوبی

مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در شهرستان نهبندان نیز به‌منظور گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس ویژه برنامه‌ «خلیج همیشه ماندگار» را برگزار کرد.

اجرای سرود جمهوری اسلامی، معرفی کتاب، خوانش شعر، ساخت کاردستی و دل نوشته ادبی با موضوع سرزمین مادری از بخش‌های این ویژه برنامه بود که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با این مناسبت مهم، اعتبار بخشیدن به ارزش‌های میهنی و غرور ملی به شیوه‌ای خلاقانه در کانون پرورش فکری شهرستان نهبندان برگزار شده است.

مشارکت کانون استان خوزستان و شرکت پالایش گاز بیدبلند در روز خلیج فارس

در استان خوزستان نیز ویژه‌برنامه روز ملی خلیج‌فارس با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز بهبهان و شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس در سالن آمفی‌تئاتر شرکت گاز بیدبلند برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از خانواده‌های کارکنان شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس برگزار شد مربیان کانون بهبهان به اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری همچون برگزاری ایستگاه‌های بازی، گریم، نقاشی، خوشنویسی، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی و بازی و سرگرمی پرداختند.

برگزاری ویژه برنامه «سنگ و خون» در کانون استان مرکزی

کانون استان مرکزی نیز همزمان با روز ملی خلیج فارس به همت مراکز فرهنگی هنری استان با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی این روز را گرامی داشت.

ویژه برنامه «سنگ و خون» با برنامه‌های روان‌خوانی کتاب، اینجا سرزمین من است، شعرخوانی کتاب «خواهرم پرنده شد»، شناخت وقایع و سرزمین، نقاشی مسجد قدس، تهیه کاردستی با حضور اعضا و دانش آموزان مدارس در مراکز فرهنگی هنری شماره دو ساوه، طراز ناهید و کردیجان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =