بررسی مسایل و نیازهای مراکز فرهنگی هنری در جلسه شورای فرهنگی کانون مازندران

مسایل و نیازهای مراکز فرهنگی هنری استان در جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، سومین جلسه شورای فرهنگی این کانون با حضور اعضای جلسه و سه نفر از مسوولان مراکز رامسر، شماره سه ساری و شماره سه چالوس در مرکز شماره سه ساری برگزار شد و بر اساس دستور جلسه پیش بینی شده به طرح و بررسی موارد مورد نظر پرداخت.

در ابتدای این نشست دبیر جلسه با توجه به دستور جلسه به طرح مسایل و نیازهای مراکز از جمله بررسی سامانه ثبت فعالیت‌ها، امانت‌دهی کتاب با توجه به شروع فصل اوقات فراغت کودکان و نوجوانان- بحث وگفتگو در مورد چالش‌های کاری فعلی مربیان مسوول حاضر در جلسه- برنامه ریزی گردهمایی مربیان مسوول- اعلام مناطق کم برخوردار منتخب به اعضای شورای فرهنگی  به منظور  برنامه ریزی پیک امید استانی و شهرستانی پرداخت.

مدیرکل این کانون با گرامی داشت هفته معلم و تبریک  به معلمان و همچنین  مربیان مراکز فرهنگی هنری، نقش مربیان کانون در حوزه تربیتی را مهم خواند و افزود: مربی با پرورش کودک سرو کار دارد و از این رو نقش ارزشمند و مقدسی را درحوزه تعلیم و تربیت ایفا می‌نماید.

محمدعلی یزدان ‌شناس با اشاره به سخنان مدیرعامل کانون به سه اصل مرکزمحوری، مربی محوری و مخاطب محوری اشاره نمود و مراکز را محور همه فعالیت‌های کانون دانست و اظهار داشت: تعامل و هم افزایی دو سویه میان کارشناسان و مسوولان مراکز می تواند در توسعه فضای کیفی و کمی مراکز موثر باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به حضوری شدن فعالیت‌ها و کارگاه‌های کانون، پس از چند دوره فعالیت‌های مجازی، شاهد برنامه‌هایی متنوع و حضور برپار بچه‌ها در مراکز هستیم.

مدیرکل کانون در بخش دیگری صحبت‌هایش به تدوین برنامه‌های پیش بینی شده سال ۱۴۰۱ اشاره داشت و یادآور شد؛ این پیش بینی براساس دریافت نظرها و دیدگاه‌های مربیان مراکز استان لحاظ شد که در همین راستا ۷۵ عنوان برنامه شاخص استانی در سال ۱۴۰۱ پیش بینی و تدوین شده است.

یزدان شناس برگزاری؛ جشنواره‌های تخصصی- مهرواره‌ها- مناسبت‌ها- اجرای ویژه برنامه های ملی و مذهبی- یک هفته با کانون - فعالیت انجمن‎های تخصصی- اجرای طرح کانون و مدرسه و پیک امید- بازدید کارشناسی از مراکز فرهنگی هنری- تولید محتوا- گردهمایی مسوولان مراکز و مربیان کانون – فعالیت‌های حوزه آموزش و پژوهش کانون و  برگزاری سمینارهای تخصصی را از بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده سال جاری عنوان نمود.

در ادامه این جلسه فاطمه نعمتی سارخانلو،  مسوول مرکز رامسر به عنوان نماینده مسوولان مراکز  در خصوص مسایل و نیازهای مراکز فرهنگی هنری استان صحبت کرد.

دیگر اعضای جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =