کانون، نماینده کودکان و نوجوانان در کمیته گردشگری استان یزد

مدیرکل کانون در این نشست برنامه‌های پیشنهادی خود، در حوزه کودکان و نوجوانان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، اولین جلسه برنامه‌ریزی و تدوین رویدادهای گردشگری نیمه نخست 1401 با محوریت رویداد ثبت جهانی یزد و جشن‌های پاسداشت ثبت همزمان با"دومین جشنواره تابستان فیروزه‌ای" در تاریخ 25 اردیبهشت در سالن جلسات اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

مدیرکل میراث هدف از تشکیل این نشست را برنامه‌ریزی جهت برپایی جشنواره تابستانی در شهر جهانی یزد عنوان کرد.

آخوندی در ادامه به مناسبت‌های مختلف، بویژه تیرماه اشاره کرد و خواستار اجرای یک برنامه در سطح بین‌المللی برای هجدهم تیرماه شد.

وی همچنین به مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند عید غدیر خم و عید قربان، روز جهانی شدن شهر یزد و هفته ولایت و امامت اشاره کرد و سایر حاضرین را به مشارکت و همفکری دعوت کرد.

 

مدیرکل کانون در رابطه با مناسبت هجدهم تیر و سالروز درگذشت مرحوم مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره چله قصه‌ها را از ماه‌ها قبل تدارک دیده است که افتتاحیه این جشنواره روز ۱۸ تیرماه است  و در بخش‌های مختلف زنان و مردان، مربیان، کودکان و نوجوانان و بصورت اجرای صحنه‌ای، پادکست، نود ثانیه‌ای و داستان‌نویسی و پژوهش اجرا خواهد شد.

سیده عالیه قوامی ادامه داد: از آنجا که شادی، حق کودکان و نوجوانان است، باید با برگزاری شادپیمایی و اجرای کارناوال‌های شادی و با استفاده از عروسک‌های غول‌پیکر، اجرای ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و برنامه‌های جذاب اوقات خوشی را برای مخاطبین فراهم نماییم. وی در ادامه اجرای برنامه خشتانه با هدف آشنایی کودکان با معماری سنتی یزد ، طرح یزد 1300، برپایی تورهای نجوم و برگزاری هفته های دوستی و جذب گردشگر با کمک و حمایت رایزن‌های فرهنگی ایران در دیگر کشورها را پیشنهاد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =