پنج هزار تماشاگر از نمایش «کوکو در سرزمین سلامت» دیدن کردند

پنج هزار تماشاگر از نمایش «کوکو در سرزمین سلامت» که به مدت دو هفته در تماشاخانه شمس بجنورد اجرا شد، دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به نقل از   روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نمایش «کوکو در سرزمین سلامت» به کارگردانی «پریا ضیایی»   با ۳۳ اجرا در تماشاخانه شمس بجنورد از ۱۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به مدت دوهفته میزبان پنج هزار تماشاگر بود.

شایان ذکر است؛ اجرای این نمایش از تاریخ ۱۴ تا ۲۳ اردیبشهت بود ولی به دلیل استقبال بی نظیر مردم خراسان شمالی اجرای نمایش «کوکو در سرزمین سلامت» به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

نمایش «کوکو در سرزمین سلامت» به نویسندگی 《رقیه هاشمی》 و کارگردانی «پریا ضیایی» از جمله اثر موفق، پرمخاطب و مطرح تئاتر استان در چند سال اخیر  بود، تئاتری که توانست به عنوان یکی از پرفروش‌ترین اثر باشد.

 گفتنی است؛ این نمایش در واقع برگرفته از اثر «وی وی ویروس در سرزمین سلامت» نوشته ی دیوید وود است و برای کودکان و خانواده ها به همراه نکات تربیتی، که در قالب طنز اجرا شد.

بنا بر این گزارش؛ یکی از دلایل موفقیت این نمایش، تناسب محتوای نمایش با وضعیت اخیر و درگیری جامعه و کودکان با مبحث کرونا و سلامت روان است و استقبال باشکوه تماشاچیان، نشان از نیاز جامعه به فضاهای شاد آموزشی برای کودکان و نوجوانان است و تشنگی فرهنگی شهروندان به چنین فضاها را در استان نشان میدهد.

«احمد زعفرانی»، «جواد ربانی»، «سحرعلیزاده»، «محمد علی آبادی»، «زهرا نکویی»، «رامتین گرمه»، «میلاد عربخانی»، «آندیا جمشیدی» و «مهتا وحیدی» در این نمایش به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

گفتنی است: نمایش «کوکو در سرزمین سلامت» اولین اثری است که با سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تهیه شده است و با مشارکت معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی  به روی صحنه رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =