آغاز فعالیت‌های استانی دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی در کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با آغاز دوازدهمین جشنواره بین المللی تهران از ۸ الی ۱۲ خرداد ماه ، فعالیت‌های استانی نیر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  بر همین اساس سلسله فعالیت‌های استانی در هفته ملی پویانمایی در تاریخ هشت خرداد با برگزاری نشست تخصصی نقدو بررسی و پخش انمیشن‌های برگزیده جشنواره‌های بین المللی با حضور "ابوالفضل افشین" کارگردان ، نویسنده، تصویر ساز ، تدوینگر ومدرس پویانمایی برگزار شد.

افشین در ابتدا به اهمیت هنر و  پویانمایی در انتقال و انتشار  فرهنگ اشاره کرد و اعضای حاضر را به مشارکت و تولید محتوا دعوت کرد.

پخش  پویانمایی شب ترسناک لومو ، مادرم هواپیما ، پدرم کشتی ، هم بازی فیل و کلاغ غیبی با نقد و بررسی و مشارکت اعضا و سخنان  تکمیلی کارشناس نشست انجام شد.

افشین در مورد نحوه ساخت  ، انواع پویانمایی ، دو و سه بعدی بودن آن و استفاده از نقاشی اعضا در خلق شخصیت‌ها در پویانمایی خصوصا در مورد دومین پویانمایی(مادرم هواپیما ،پدرم کشتی ) مطالب مفیدی را ارائه کرد.

به منظور ایجاد فضایی شاد در اواسط نشست پویانمایی" بارون میاد جرجر" پخش و اعضا با شور و نشاط این پویانمایی شاد را همراهی کردند.

در ادامه مباحث مربوط به نشست، ابوالفضل افشین در مورد محتوای پویانمایی‌ها بحث و گفتگو و با مشارکت فعال اعضا مواجه شد.

در مورد انواع پویانمایی ،خلق شخصیت ،محتوا ،سرعت ،شروع و پایان ،زمان و با کلام و بدون کلام بودن پویانمایی با مشارکت مربیان  و اعضای حاضر در نشست بحث و گفتگو شد.

کارشناس این نشست از اهمیت استفاده از محتوای بومی و محلی ،فرهنگ منطقه و استفاده مناسب  از المان‌ها ، آداب و رسوم بومی و محلی و معرفی و انتشار  فرهنگ استان از طریق پویانمایی اشاره کرد .

 در ادامه نشست پویانمایی"همدلی " از تولیدات استان و برگزیده جشنواره فرهنگی هنری هنرهای دیجیتال استان پخش و مورد  استقبال و تشویق اعضای حاضر در نشست قرار گرفت.

مدرس انجمن به استفاده از تمام ظرفیت‌های کانون برای تولید اثر اشاره کرد و  قصه‌های فولکولور و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون را منبع بسیار غنی برای تولید اثر دانست.

این برنامه با حضور ۵۰ نفر از اعضای فعال مراکز  به همراه اولیا و مربیان و مسوولان کانون استان برگزار و در پایان  با اهدا کتاب از اعضای حاضر در نشست قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =