کارگاه تخصصی پویانمایی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

همزمان با آغاز جشنواره بین المللی پویانمایی تهران ، ویژه برنامه‌های استانی در دومین روز کاری، به فعالیت خود با افتتاح کارگاه پویانمایی استان ادامه داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تنها کار گاه تخصصی پویانمایی استان در تاریخ امروز نهم خردادماه با حضور مدیر کل کانون ، هنرمندان هنرهای دیجیتالی استان ، مربیان و اعضای و والدین اعضا  در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ یاسوج افتتاح شد.

مدیر کل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین این افتتاحیه گفت:  مربیان  دوره‌های آموزش مقدماتی پویانمایی را در مرکز آموزش تهران و همچنین مرکز آموزش هنرهای دیجیتال معاونت فرهنگی سپاه فتح استان بصورت مجازی  و با حضور اساتید مجرب استان با موفقیت گذرانده‌اند.

کبری اخلاقی‌نیا  ادامه داد : تجهیز و آماده سازی کارگاه پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد  از محل اعتبارات توسعه و تجهیز استان و با دریافت تجهیزات مورد نیاز از ستاد مرکزی کانون کشور تامین و تخصیص اعتبار شده است .

وی به لزوم  حمایت از تولیدات کار گاه پویانمایی کانون استان  اشاره کرد و از هنرمندان این رشته خواست که در کنار مربیان کانون برای تولید محتوای غنی و شایسته همکاری‌های لازم بعمل آورند.

اخلاقی‌نیا تصریح کرد: انتظار می‌رود با راه اندازی این کارگاه تعداد اعضای بیشتری جذب این فعالیت شده و تولیدات پویانمایی استان افزایش یابد.

به گفته کلثوم صداقتی‌نیا مربی انیمیشن استان ، دو کار گاه دختر و پسر به تعداد ۱۲ نفر ثبت نام و با ارائه آموزش های لازم در آینده ای نزدیک اقدام به تولید اثر خواهند کرد.

پس از افتتاح کارگاه و ارائه توضیحات لازم ، اعضای شرکت کننده در مراسم ، با روند آماده سازی یک پویانمایی بصورت استاپ موشن ، دو بعدی  در کارگاه با ارائه توضیحات لازم توسط مربی مربوطه و اجرای عملی توسط اعضا بیشتر آشنا شدند.

لازم به ذکر است مربیان استان در نخستین جشنواره فرهنگی هنری هنرهای دیجیتال استان بلوط در بخش انیمیشن مقام اول و سوم را کسب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =